Boikot Barangan DAP

Boikot Barangan DAP

Thursday 17 July 2014

PEROGOL DIBICARA SECARA TERBUKA !

Aku nak cadangkan benda ni dibuat di Malaysia. Bukan kes rogol jer. Kes hasut, fitnah semua dibicarakan di hadapan khalayak ramai. Selain hakim biar orang ramai jadi hakim sendiri. Sebab di Malaysia ada puak yang sentiasa putar belit fakta untuk kepuasan sendiri.


BEIJING 17 Julai - Seorang bekas anggota polis, Ai Kung, 30, yang dituduh merogol beberapa wanita diarak depan beribu-ribu orang semalam untuk dibicarakan secara terbuka.
Mahkamah terbuka di daerah Hengshan di wilayah Shaanxi, barat China dipasang dengan sistem audio untuk membolehkan orang ramai mendengar perbicaraan itu.
Kes itu dianggap berprofil tinggi kerana ia membabitkan anggota polis dan suspek didakwa merancang dengan teliti setiap jenayah yang dilakukannya.
Menurut media tempatan, pada awalnya polis mengesyaki dalang yang melakukan serangan ke atas wanita berkenaan adalah bekas anggota tentera.
Bagaimanapun, apabila DNA dan imej suspek diperoleh, ia jelas menunjukkan suspek ialah Ai Kung.
Dia baru saja bersara sebelum menjadi pengawal keselamatan sekolah.
Pendakwa raya menyifatkan Ai Kung seperti watak dalam Jekyll dan Hyde kerana pada siang hari dia seolah-olah menjadi penegak undang-undang tetapi sebelah malam, menjadi pemangsa tidak berperikemanusiaan.
Mangsanya, sembilan wanita muda berusia antara 18 hingga 32 tahun.
Dia menyerang mangsanya sebelah malam setelah mengheret mangsa ke kawasan terpencil.
Mereka dipukul, diperkosa, dirompak sebelum ditinggalkan.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...