Boikot Barangan DAP

Boikot Barangan DAP

Sunday 30 March 2014

TERGEMPAR!! MATA AIR DI TENGAH GURUN !!


Masyaallah ! Kebesaran Allah Ta'ala. Manusia merancang, Allah merancang. Sesungguhnya Allahlah sebaik baik perancang. Di tengah tengah kepiluan dan kesedihan kerana kehilangan MH370 bersama krew dan penumpangnya, di tengah tengah serangan bertali arus media antarabangsa yang sebahagiannya seakan memang berdendam dengan kita, di tengah tengah gendang benci yang dipalu oleh Puak Pembangkang yang dipimpin DAP, tiba tiba artikel ini timbul.
South China Morning Post tentunya tidak mempunyai sebarang sebab untuk menerbitkan artikel selain tidak dapat menahan rasa kagum, teruja kepada tokoh yang dinamakan.

When Malaysia Airlines flight 370 went missing, the country's defence minister and acting transport minister, Hishammuddin Hussein, may have recalled his own brush with death.
Just last year, a helicopter he and his family were travelling in toppled over onto its side after landing at a site in Kuala Lumpur.
Strong winds were blamed. No one was hurt, but the incident left the minister dazed.
The 52-year-old would surely have never imagined that almost a year later, he would be behind efforts to co-ordinate more than two dozen nations to crack the biggest mystery in modern aviation history.
Hishammuddin has also become the face of Malaysia to the international media.
When the Boeing 777 went missing on March 8, Prime Minister Najib Razak initially turned to civil aviation chief Azharuddin Abdul Rahman, an unknown civil servant, to hold the fort.
But after a series of blunders, the former air traffic controller was promptly replaced by Hishammuddin as the man to handle the intense global scrutiny at the daily press conference.
It was no easy task. Information about the flight and its possible fate came at a snail's pace and to make things worse, some of the statements were soon after retracted, leading to confusion and contradiction.
This fanned the flames of anger in Beijing - two-thirds of the passengers on the flight were Chinese nationals.
And all this took place under the relentless gaze of the modern 24-hour news operation and its incessant demand for information.
But as talking heads on television channels and angry relatives continued to attack the credibility of Hishammuddin and Malaysia over their jittery handling of the crisis, there could be a surprising twist in the tale.
Despite the controversies, the saga may unwittingly provide the extra impetus Hishammuddin needs to become the next prime minister of Malaysia, Southeast Asia's third-largest economy.
"If all these relentless foreign [media] attacks persist, Malaysian people may indeed rally around him as a reaction," said Oh Ei Sun, who was political secretary to Najib when he became prime minister in 2009.
"Domestically, it has actually enhanced his credentials as most locals perceive him as doing reasonably well under very tough circumstances."
Local reporters covering Hishammuddin's daily press conferences emphatically say there isn't anyone else in the Malaysian cabinet who could do a better job of handling the crisis. One of them, who works for a popular newspaper, said: "If you have met any of our other ministers, you will know why. Najib is the only one that can maybe do equally well, but probably not better."
And it's not just the Malaysian media that holds this view. A taxi driver, who wanted to be known only as Tan, said: "The government here is no good and there is always a lot of corruption.
"But Hishammuddin is not corrupt and he isn't embarrassing Malaysia on television. He is doing his best, I can see."
Malaysians are also favourably comparing Hishammuddin's handling of the MH370 crisis with his previous poor performance dealing with the country's biggest security threat of recent times, when a group of armed Filipino rebels who claimed allegiance to its former rulers invaded Sabah last year claiming the Malaysian state belonged to them.
"He wasn't good and there was much criticism from locals back then," said Sivamurugan Pandian, of the School of Social Sciences at Universiti Sains Malaysia.
"Now he's so much different and it's true that most Malaysians feel he is doing a good job."
Oh, who worked for Najib for two years, explained why there is an apparent dichotomy in terms of foreign and local perceptions of how Hishammuddin is handling the flight crisis.
"I think this is mainly because the foreign media is more used to confronting specialists who know the subject matter by heart and not politicians who depend on prior briefings, especially when it comes to press conferences. The local media, on the other hand, are mostly used to 'reporting' and not 'critiquing'.
"The local audiences are also more easy going [so] they might think what Hishammuddin has been doing is adequate enough," said Oh, now a senior fellow at the Rajaratnam School of International Studies in Singapore.
Hishammuddin's tilt at the premiership is still far from assured. Even though he beat the son of former prime minister Mahathir Mohamad last October to become one of the three vice-presidents in the dominant party in Malaysia's ruling coalition, the United Malays National Organisation (Umno), it will take more than just popularity to become prime minister.
"Umno politics is not so much about being popular. It is about clever distribution of largesse to various interest groups in Umno, which in turn would usher in political support," said Oh.
"So far, it appears that his [rivals] are doing quite well on that score."
But Malaysia is no stranger to producing surprising political results. In the early 1970s Mahathir Mohamad didn't attract very favourable odds as a prime ministerial contender. He went on to hold the post for 22 years from 1981, making him Malaysia longest serving premier.
Pundits also thought it was unlikely that Abdullah Badawi would one day become the leader of the country before his six years as premier from 2003.
However, Hishammuddin has his fair share of controversial baggage that's weighing him down. In 2005, he waved a keris ( a Malay sword and symbol of Malay nationalism) while giving a speech at the Umno assembly. This angered the Chinese and Indian communities in the country who saw the gesture as a form of racial politics.
Then in 2009, when a Hindu temple was to be relocated to a Muslim majority area, some Muslims protested by marching with the severed head of a cow, a sacred animal in Hinduism.
Hishammuddin - the then the interior minister - defended the actions of the protesters.
Yet Hishammuddin does have a lot going for him on the political legacy front.
The social-media savvy minister, who recently quoted US hip hop musician Puff Daddy's lyrics on Twitter, is a cousin and close ally of Najib. His grandfather, Onn Jaafar, founded Umno and his father, Hussein Onn, was prime minister.
If that isn't enough to propel him to the political elite, he is also married to a princess from the state of Pahang.
Oh said: "Like Najib, whose father [Abdul Razak Hussein] was also a prime minister, Hishammuddin too is imbued with a sense of purpose of stepping into his dad's shoes as prime minister.
"But unlike cool-headed Najib, Hishammuddin has a more impetuous temperament. Like most shrewd politicians, if need be, he could get things done quickly."
Glimpses of his impatience have surfaced at the daily flight MH370 press conferences, but they have been rare. Even when asked silly questions, he has answered with good humour.
During a particularly enthusiastic media scrum, a calm Hishammuddin said to the crowd: "Guys, if you are going to behave like this, then you are going to get nasty visuals beamed all over the world. And then you are going to blame Malaysian officials for that. That is not fair."
Aku tak nak komen apa apa . Korang baca sendiri artikel ini, terima kasih kepada penulisnya.



ANTARA VIDEO YANG DIJANGKA DAPAT REDAKAN KELETIHAN !



BUAT BAHAN GELAK MASA LETIH ATAU STRESS !

Saturday 29 March 2014

TOBATLAH MEDIA PAKATAN NAK SIAR BERITA INI !!


Taklah nak sampai kerat jari. Tapi aku yakin pengamal media upahan pembangkang tak kan siar berita ini. Media Barat lagilah pulak ! 

" Harapan di mata mereka". Inilah perkara paling sukar yang menyentuh hati Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein ketika melawat keluarga penumpang MH370.
" Sebagai Menteri bertanggungjawab, ini perkara paling sukar dalam hidup saya pada masa ini, melihat harapan semua ahli keluarga berkenaan".
" Bagaimanapun ia memberi kekuatan kepada saya untuk terus tabah. Ketepikan semua spekulasi dan teori konspirasi, mereka hanya ingin mengetahui di mana orang kesayangan mereka ".

" Saya sangat menghargai serta memahami perasaan mereka dan jika ada sebarang petunjuk atau maklumat yang membabitkan mereka yang terselamat, ia menjadi keutamaan kami".
" Sejauh mana sekalipun kita akan tetap berharap , berdoa dan terus mencari. Saya tidak mahu memberi harapan palsu tetapi akan teruskan usaha mencari mereka yang terselamat walaupun harapan agak tipis ".
Tiga minggu tidak pulang ke rumah, isteri Datuk Seri Hishamuddin setia berada di samping memberikan sokongan dan kekuatan. Semoga Allah terus memberikan kekuatan.

Kalau baca media Pakatan, macam udah nak runtuh dah dunia ini, hakikatnya Kerajaan Malaysia dan Hishamuddin kekal kukuh, tabah melaksanakan kewajipan.

ADNAN SATEM TERLALU KERAS ! BALINGIAN MERUDUM !!


Ingatkan Taib Mahmud jer keras. Rupanya Adnan Satem lebih keras lagi. Tidak ada ruang untuk tukang fitnah, tukang tohmah di Sarawak. Nak politik, politik sihat.

Kalau nak menghasut Sarawak bukan tempatnya. Aku nak tabek Adnan Satem. PKR, DAP berani cakap apa? Ini baru betul. Bila ada kuasa, gunakan untuk rakyat sepenuhnya. Jangan benarkan rakyat ditipu dan diperdaya.

Weii !! UMNO...jom belajar cara mempertahankan hak rakyat daripada Adnan Satem.
Belum terlambat lagi, jom sekarang. Balingian adalah bukti, makin kuat kita jaga rakyat, rakyat makin sayang kita .

Tak payah nak budiman budiman dah ! Anjing kalau kita lepaskan akan gigit tangan kita !

Baca ni...

Terima kasih Bro...

Friday 28 March 2014

TERGAMAK MARA ANIAYA BUDAK MELAYU !


MARA ini agensi kerajaan yang ditubuhkan khas untuk membantu pembangunan orang Melayu . Matlamat ini tak pernah berubah sejak dahulu sampai sekarang.


Salah satu mercu tanda MARA yang dah berjaya mencapai matlamatnya ialah MRSM atau Maktab Rendah Sains MARA. Dah ramai lepasan MRSM berjaya menjulang kejayaan dalam pelbagai bidang. Aku dengar Mukhriz Mahathir pun produk MRSM.

Semalam aku bersembang dengan anak buah aku yang belajar di MRSM Taiping, antara MRSM terbaik di Malaysia. Rupa rupanya di MRSM Taiping ini pelajarnya 'diset'
untuk belajar di luar negara.

Bahasa utamanya Bahasa Inggeris. Cara belajar ala universiti. Yang paling aku suka dengar ialah makan malamnya beberapa kali seminggu ialah Western Food. Chicken Chop, Lamb Chop dan macam macam.

Rupa rupanya tiap tiap tahun puluhan orang dari sini dihantar belajar di luar negara.
Cuma yang peliknya sampai begitu usaha ikhtiar Kerajaan UMNO/BN nak tolong Melayu tapi bila dah berjaya Melayu ini tolak UMNO. Kenapa yer?
Dan dalam masa yang sama baru aku nampak kenapa Cina nak sangat merampas kuasa. Mereka tahu UMNO buat banyak untuk orang Melayu rupanya...



Thursday 27 March 2014

NIK AZIZ BAKAL DIDAKWA !



Selepas Kassim Ahmad ditahan dan dituduh di Mahkamah kerana menghina Islam, aku cabar Pihak Berkuasa Agama supaya tahan dan dakwa Nik Aziz. Beliau memperlekeh Nabi Muhammad SAW dan merendahkah Allah kerana menganggap Allah terpaksa meneliti, mengkaji sebelum memilih Muhammad sebagai Rasul.

Jika tidak mengakulah wahai Pihak Berkuasa Agama bahawa sebenarnya korang memilih dalam menegakkan Agama Islam yang mulia ini...


Wednesday 26 March 2014

PENGUMUMAN PENTING DATUK SERI AHMAD ZAHID HAMIDI, MENTERI KDN !

Kenyataan ini aku rasa ikhlas. Lahir daripada lubuk hati dia. Sekurang kurangnya tak payahlah sesiapapun berharap akan ada tindakan undang undang terhadap musuh negarabangsa yang semakin ganas sekarang ni. Aku setakat yang terdaya, insyaallah akan berusaha dengan kemampuan yang terbatas ini mempertahankan UMNO khasnya. Aku yakin kawan kawan blogger yang lainpun sama jugak.
Jika sesuatu berlaku kepada UMNO selepas ini, sekurang kurangnya anak cucu nanti tahu aku telahpun mencuba.

Baca di sini..

PEMBUNUHAN SENYAP TELAH BERMULA !!



Dunia mengiktiraf dan menghargai.

DS Hishamuddin telah dilihat berupaya merentasai segala kesukaran tragedi MH370.

Semua pakar daripada segenap sudut mengakui peristiwa seumpama MH370 belum pernah berlaku dalam sejarah dunia.

DS Hishamuddin yang sebelum ini dikatakan lemah, lembek, kurang wibawa tiba tiba mewakili UMNO dan Kerajaan. Kukuh, mantap selama lebih 18 hari. Beliau menenggelamkan segala tokoh lain yang tidak henti henti berusaha mencemar imej negara termasuk Lim Kit Siang.

Dengarlah kenyataan idola RBA ini. Beliau sedang menyemai kebencian terhadap kerajaan UMNO dan negara. Dalam masa yang sama beliau berusaha mencari walau sebesar zarrah kelemahan Hishamuddin.



Kebangkitan tokoh tokoh baru dalam UMNO bermakna masalah bagi DAP. Aku sangat yakin, Lim Kit Siang akan bekerja keras meruntuhkan karektor Hishamuddin yang terbangun daripada peristiwa sedih ini. Dan aku yakin juga, DAP dan budak budak mereka di dalam PAS dan PKR akan ikut serta dalam usaha pembunuhan ini. Dan aku juga sangat yakin ( walau tiada bukti ) sebahagian daripada tohmah antarabangsa terhadap kita, akarnya adalah daripada mereka.




Tuesday 25 March 2014

MH 370 SETAKAT LAPAN PAGI INI...


Cuaca agak baik di Selatan Lautan Hindi. Enam negara telah memulakan operasi mengesan dan mencari MH370. Amerika, Australia, China, Korea,Jepun dan New Zealand sedang meneruskan usaha pencarian.

Sesuatu yang menakjubkan berlaku di Australia bilamana kebanyakan orang 'percaya' bahawa tidak semestinya pengumuman YAB Perdana Menteri adalah benar.
Maknanya mereka masih memberi sedikit ruang betapa ada kemungkinan MH370 masih selamat sehinggalah terbukti betul betul MH370 telah hilang dalam lautan Hindi Selatan.

Kita hamba Tuhan, apa salahnya kita berharap...

SAHABAT NIK AZIZ INI KHIANAT DAN BERBOHONG DI SELURUH DUNIA !



Kita doakan yang terbaik untuk seluruh penumpang dan krew MH370.

Kita yakin isteri Ehsan, menantu Anwar terluka kerana bapak mertuanya tidak

mengaku mengenali bapa saudara yang dikasihinya...

Kita juga yakin Wan Azizah tidak berasa apa apa bila menyedari

setelah begitu teruji Anwar tidak pernah rasa berdosa !


Monday 24 March 2014

MH 370 KATA HISHAMUDDIN HUSSEIN


Tokoh yang selama 17 hari memberikan masa, tenaga, fikiran dan perasaannya terhadap usaha mengesan dan mencari MH370. Kita telah menemui jawapannya .
Apa kenyataan terbaru Datuk Seri Hishamuddin Hussein...

Operasi mencari akan tetap diteruskan walaupun lokasi MH370 dikesan berakhir di kawasan terpencil di Lautan Hindi.
Saya benar benar memahami tidak ada perkataan yang boleh memujuk ahli keluarga MH370. Seluruh negara bersama anda pada masa kesedihan ini.
Kata kata tidak dapat menggambarkan bagaimana saya rasa malam ini. Saya berjanji kepada anda khasnya ahli keluarga semua penumpang dan anak kapal , operasi carian akan diteruskan.

                                                                       Teruji
Beliau dalam masa yang sama menyeru orang ramai agar menghormati dan memberi ruang secukupnya kepada ahli keluarga penumpang dan krew MH 370.

Salam Datuk Seri..di sebalik segala kesedihan ini, rakyat Malaysia berbangga dengan Datuk Seri kerana kemampuan menghadapi segalanya dengan tabah , tenang dan penuh wibawa. Ini pembelajaran yang amat baik untuk kita dan untuk Datuk Seri sebagai pemimpin masa hadapan...


MH 370 TERKINI KENYATAAN PM !



MOGA ALLAH MERAHMATI...

DIPENJARA 10 TAHUN KERANA TWITTER !!


Habislah segala penghasut dan pengkhianat ! Aman negara aku. Boleh beri tumpuan nak majukan negara bangsa. Tapi pemerintah kita tidak ada keberanian yang mencukupi, takut kepada bayang .


DUBAI 11 MAC - Sebuah mahkamah di sini menjatuhkan hukuman penjara selama 10 tahun dan denda sebanyak 100 ribu riyal terhadap seorang lelaki kerana membantah undang undang kerajaan melalui laman twitter dengan menggesa orang ramai untuk melakukan perkara yang sama ( bantahan ).

Kementerian Kehakiman Fahd Al Bakran berkata lelaki berkenaan menghantar kembali pesanan tersebut kepada beberapa pihak termasuk keluarga Di Raja, ulama dan perkhidmatan keselamatan.

Aku syok baca berita ini. Perkara yang sama atau lebih kurang sama mungkin  berlaku di banyak negara kecuali Malaysia. Di Malaysia orang bebas menghasut, menanam kebencian. Ada orang ingin kelihatan budiman sehingga memberikan terlalu banyak kelonggaran sedangkan ia lebih banyak buruk daripada baiknya...

Saturday 22 March 2014

ORANG LAIN BELUM TENTU BOLEH BUATLAH !


Aku sebenarnya sangat bersimpati dengan nasib krew dan penumpang MH370. Simpati jugak kepada kaum keluarga mereka yang tinggal dan menanti dengan penuh harapan. Cuma akhir akhir ini rasa menyampah pulak dengan sebahagian keluarga penumpang China yang pada pandangan aku lebih percaya kepada fitnah pembangkang daripada kebenaran kerajaan. 

Cara mereka membalun Kerajaan Malaysia menampakkan mereka langsung tak hargai usaha yang kita lakukan. Cakap cakap mereka sama macam apa yang pembangkang Malaysia sebut, sama macam apa yang wartawan asing tanya dalam sidang media.

Mereka patut baca kenyataan ini :-

" Saya tidak pernah dan tidak mungkin berputus asa. Harapan menggunung kaum keluarga penumpang dan anak kapal tidak memungkinkan kami berhenti daripada berusaha ".

" Harapan ahli keluarga sangat dekat dihati saya. Saya boleh memberi jaminan bahawa pencarian akan diteruskan walau apapun cabarannya "

" Pencarian akan diteruskan selagi ada harapan untuk melihat semua penumpang selamat ".

" Kerajaan akan sentiasa positif walau menerima tekanan yang amat kuat khasnya daripada keluarga penumpang daripada China ".

Ini semua adalah sebahagian daripada kenyataan Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishamuddin Hussein. Sangat merendah diri dan penuh pengharapan.

Aku rasa kalau peristiwa ini berlaku di China, pasti mereka tak akan berani mengeluarkan kenyataan keras seolah olah Kerajaan sengaja membiarkan apa yang berlaku.

Kita dengar jugak macam macam kenyataan daripada banyak pihak. Setakat ini tidak ada yang sahih. Kenapa PM Australia tidak ' dikutuk ' bilamana baru terlibat sahaja dah buat beberapa kenyataan bercanggah?

Kenapa tak kata Kerajaan China jugak menyembunyikan fakta sedangkan mereka dah umumkan nampak serpihan ?

Kenapa hanya Malaysia yang jadi sasaran? Sebab di Malaysia ada rakyat yang hati dan jiwanya dah rosak teruk. Mereka inilah sumber maklumat media barat dan keluarga rakyat China yang terbabit.

Akhirnya semua dah akui, Kerajaan Malaysia hakikatnya telah lakukan sesuatu yang amat luarbiasa yang negara lain belum tentu dapat lakukan.

MH370 UNSUR YANG TAK PATUT DIABAI !


Hari ini dah 15 hari dah MH370 hilang. Macam macam teori dan pendedahan kita dengar dan kita baca setiap detik dan saat.  Hakikatnya tiada siapa tahu apa berlaku sehinggalah MH370 ditemui. Media Barat dan pemimpin mereka yang selama ini sinis dengan kemampuan Malaysia terbukti tidak mempunyai sesuatu yang lebih hebat daripada kita. 

Bahkan aku rasa, DS Hishamuddin sehingga kini jauh lebih baik daripada Tonny Abbott misalnya kerana sentiasa ' berlapik dan tidak ghairah ' dengan maklumat yang diterima.

Bila dah begini keadaannya aku rasa elok kita perhatikan saranan kawan aku ini.
BACA DI SINI ...

Tanpa prasangka, segala sumber wajib dilihat dan dikaji. Mudah mudahan Allah rahmati kita semua.

Thursday 20 March 2014

BUAT RUGI JER WAN BRO MATI MATI BERTANDING NAIB KETUA PEMUDA !


Secara peribadi aku tak kenal Azwan bin Datuk Harun. Dia dah tentulah tak kenal aku.

Tapi bila berlaku pemilihan UMNO tahun 2013, nama Pemuda ini menjadi percakapan umum sebab untuk pemilihan Pemuda UMNO yang lalu, calon dan ' orang orang ' calon bekerja jauh lebih kuat berbanding semasa nak menghadapi PRU 13.

Aku tak nak mengulas bagaimana tokoh ini akhirnya dinobatkan sebagai Naib Ketua Pemuda UMNO. Dah tentu ramai orang tidak mahu perkara ' buruk ' ini diungkit lagi.
Tapi aku mahu menyebutkan sesuatu yang mungkin orang lain tak akan sebut. Aku rasa setakat ini tiada apa apapun yang telah 'berjaya' dilakukan oleh Azwan.

Berjaya bagi pejuang parti ialah memenangkan parti dalam pilihanraya. Azwan memang seorang pejuang. Di Perak aku tahu ada banyak perkara telah diperjuangkan sehingga dikatakan Azwan amat ' diperlukan ' oleh UMNO Negeri termasuk Menteri Besar.


Aku yakin Azwan adalah gandingan tepat Khairy Jamaluddin sebab aku nampak Azwan sentiasa 'bersedia ' mengiringi Khairy ke mana mana. Tapi itu tentu tak cukup.
Memenangkan parti pada PRU 14 kerjanya bermula sebaik sahaja keputusan PRU13 diumumkan. 
Bagaimana nak menangkan parti? Tiada cara lain selain menambah pengundi. Itu sahaja, tiada lain. Benda benda ini patut diketuai oleh Naib Ketua Pemuda UNMNO kerana umumnya pengundi baru  adalah anak muda. Aku tak nampak ini telah dilakukan.

Aku dengar banyak cakap cakap di Kajang. Azwan dan kawan kawannya turut sama berada di Kajang membantu pemimpin tertinggi parti yang turun ke sana. Bantu bagi maklumat semasa dan terkini sebab itu Azwan kena selalu berdamping dengan mereka.

Aku sebenarnya bimbang. PRU 14 jauh lebih dahsyat daripada PRU 13 sedangkan tiada apa apa ' berlaku ' dalam team yang sewajibnya berada di barisan paling hadapan.

Ada satu lagi aku sangat bimbang. Semalam Azwan mengadakan sidang media khusus untuk mengkritik calon PKR yang memfitnah SPR. Berapi dia menghentam Wan Azizah, buktikan betapa teruknya Wan Azizah.

Aku nak bagitau korang. ' Benda ' ini berlaku dalam sidang media( sahaja ) yang aku rasa langsung tak ada kesan terhadap undi. Aku nampak Azwan sangat mesra media. Baguslah . Ini mungkin cara untuk ' menangkan ; Azwan lagi selepas ini tapi aku nak ingatkan Azwan, ini tak akan menangkan parti.

Akhirnya kalau ada ; juak juak Azwan yang terbaca catatan ini, bagitaulah dia. Tak guna jadi Naib Ketua Pemuda hatta Ketua Pemuda sekalipun jika akhirnya parti terjunam.


MH 370 RAHSIA BESAR TERBONGKAR !


Sempena malam barakah ini, mari kita sama sama berdoa semoga pengumuman Tony Abbott, Perdana Menteri Australia pagi tadi menjadi kenyataan dan kita berharap krisis kehilangan MH370 akan berakhir dengan segera.

Samada disedari atau tidak, krisis ini telah menampilkan begitu ramai pakar dari kalangan orang Melayu dalam bidang yang amat tinggi nilainya. Kita memiliki pakar penerbangan, pakar satelit, pakar dalam kajian laut dan pakar dalam pelbagai bidang yang lain.
Ada dalam kalangan mereka ini menjadi aktivis pembangkang yang hebat.

Sesuatu yang selama ini tidak begitu diketahui, Kerajaan UMNO telah begitu cemerlang dalam melahirkan modal insan kelas pertama. Ironinya kerajaan UMNO tidak pula memaksa mereka menyokong UMNO.

Aku yakin semua mereka ini ditanggung oleh Kerajaan UMNO dan memberikan imej terbilang kepada bangsa ini. Aku yakin UMNO selamanya tidak pernah mengungkit apa jua kebaikan yang telah dilakukan.

Cuma aku amat yakin maklumat ini akan menyebabkan benci DAP terhadap UMNO makin membara dan malangnya PAS dan PKR berkongsi kebencian yang sama.

Wednesday 19 March 2014

KALAU TIDAK KERANA MELAYU INI...





Cina tidak akan begitu berani melakukan pelbagai tindakan yang sebenarnya menghidupkan api permusuhan. Kenyataan pemimpin Cina dan juak juak mereka nyata mengundang konflik kaum dan agama.



Cina berani pertikai Raja Raja Melayu, Cina perlekeh dan hina pemimpin Melayu, Cina permainkan isu agama, Cina halau umat Melayu dari kampung halaman, Cina runtuhkan gerai dan warung Melayu.



Raja kronisme dan nepotisme ini menjatuhkan maruah Melayu di hadapan Cina sehingga Cina rasa masanya sudah sampai untuk letakkan umat Melayu di bawah  mereka.



Lelaki ini telah derhaka kepada bangsanya...




TAK TAULAH, AKU RASA CINA AKAN MENANGKAN WAN AZIZAH DI KAJANG !


Tak taulah. Mungkin aku silap. Tapi hati aku kata, Cina tetap akan sokong Pakatan dalam PRK Kajang. Aku harap aku silap.

Pemerhatian aku, Cina tak bimbang apa apapun kalau mereka sokong Pakatan sebab pada mereka Kerajaan UMNO/BN sekarang adalah Kerajaan yang longgar, goyang.

Kerajaan pada pandangan mereka tidak berani bertindak tegas kerana ada kecenderungan untuk menawan hati Cina. Apa yang dilakukan oleh Tian Chua, Teresa Kook, Red Bean Army dan banyak lagi jelas melanggar undang undang.

Datuk Ahmad Zahid yang tak berapa lama dulu ' berapi ' sekarang dah banyak senyap.
Masa garangnya dulu, aku dengar Cina gayat jugak tapi rupanya Zahid panas ikut musim. Ini musim sejuklah.


Kerajaan macam tak de kuasa ( Pada pandangan Cina ). Jadi tak ada sebab nak sokong kerajaan yang lemah. Cuma aku harap satu perkara dilakukan oleh Kerajaan.
Usah janji apa apa dan usah bagi apa apa. Cina nak sokong, sokong tak mahu sudah.

Aku rasa semua kita tahu, Cina tak sokong Anwar kerana mereka hormat Anwar. Mereka sokong Anwar kerana Anwar alat mereka untuk pecah belahkan Melayu.

Sedikit sebanyak Anwar dah berjaya laksanakan tugasnya. Kemudian Anwarpun akan pindah ke alam baru. Sekarang DAP dah boleh berdiri sendiri. Dengan sokongan senyap MCA dan Gerakan DAP dah hampir macam UMNO.

Kita tunggulah PRK Kajang ni. Kalau teori aku betul, maknanya lepas ini UMNO akan lebih bebas sokong Melayu.


Tuesday 18 March 2014

INI SEBAB LELAKI INI TIDAK DIGEMARI !





Barat tidak suka kepadanya

PAS marah kepadanya

DAP benci kepadanya

PKR mendendaminya

Tapi beliau amat dikasihi oleh rakyat terbanyak.

Beliau dihormati umat Islam seluruh dunia.

Beliau objektif, tepat.

Sehingga sekarang tiada yang berani menjawab kenyataannya.


Monday 17 March 2014

MH 370 ULASAN USTAZ AZHAR IDRUS !





Apa kata macai PAS ?

Seronok sangat balun Bomoh tu kerana nak kata Kerajaan UMNO yang panggil bomoh tu datang. He..he..mudah jer macai nak peghosakkan imej Kerajaan UMNO/BN. Malangnya rakyat tak pedulipun. 

Sunday 16 March 2014

MH 370 DS HISHAMUDDIN HUSSEIN LETAK JAWATAN !


Dah masuk hari kesembilan, belum ada sebarang tanda jelas bahawa MH 370 akan ditemui. Pemangku Menteri Pengangkutan yang juga Menteri Pertahanan DS Hishamuddin Hussein akhirnya meletakkan semua jawatannya dalam kerajaan kerana tidak tahan dengan tekanan dalam negara dan antarabangsa.

Seronok korang Pakatan yer. Ini yang korang nak yer . Jangan haraplah.
Korang baca nih..Baca di sini....

Korang dah silap. Korang ingat pemimpin UMNO bacul macam korang. Aku nak bagitau korang, semakin kuat cabaran semakin pemimpin UMNO dan kerajaan berusaha. Sembilan hari ini penganut Pakatan dah nampak wajah sebenar pemimpin UMNO, datanglah tohmah dan fitnah dari celah manapun, tak seincipun pemimpin ini akan berundur !


Aku bercakap dengan ramai orang dengan pelbagai latar belakang. Semua orang teruja dan bangga dengan penampilan Hishamuddin. Amat meyakinkan. Ini bukan sekadar sembang kedai kopi, di surau di masjid, di pejabat, di bilik seminar bahkan di mana sahaja. Tiada siapa yang boleh menolak hakikat betapa Hishamuddin telah melakukan yang terbaik untuk mencari dan menyelamat MH 370.

Pakatan berhentilah bermimpi. Rakyat terbanyak sedang bersama sama berdoa bukan sahaja untuk MH370, penumpang dan kaum keluarga mereka tetapi juga untuk Hishamuddin dan kakitangan yang bertungkus lumus bersama dengannya.


PANAS !! PANAS !! HUSAM MUSA SAMAN MALAYSIAKINI !!


Malaysiakini telah memfitnah Husam Musa ? Ada ke patut Malaysiakini dedahkan kehadiran Husam Musa di Konsert Rock Tua Stadium Kajang. Bukan sikit sikit pulak, enam orang bintang rock tahun 90 an telah menggegarkan Stadium Kajang semalam sebagai sebahagian daripada kempen mereka untuk Wan Azizah.

Orang lain seluruh negara bersolat hajat memohon diselamatkan penumpang dan kru MH 370, Husam Musa dan Wan Azizah serta beberapa tokoh Pakatan sebuk berkonsert rock.


Malaysiakini melaporkan kira kira 500 orang yang hadir terpukau dengan bintang yang masih rock, beramput panjang pakai singlet, pakai jaket kulit dan menyanyikan lagu lagu popular mereka dahulu.

Eh..eh..ada orang kata walaupun Pakatan buat konsert tapi tak ada orang mati macam di Bukit Jalil . Hallo Bro,Konsert di  Bukit Jalil tu tak ada kaitan dengan UMNO tau. Jangan nak buat kaitan bodoh pulak.

Korang berkonsert anjuran Pakatan, termasuk PAS yang kononnya lebih Islam daripada orang lain. Husam pun...sejak Nik Aziz tak berapa sihat ni bukan main lagi yer....

Aku tak heran dengan benda benda gini. Pakatan sangat terdesak. Tak ada apa yang boleh mereka tawarkan sebenar kepalsuan yang sengaja mereka cipta. Kepada Husam Musa, lepas ini buatlah konsert lagi tapi bersedialah dengan nas nas tertentu supaya senang nak cakap dengan orang kampung nanti...


Friday 14 March 2014

HARI INI ADA SOALAN DAN JAWAPAN YANG MEMBUATKAN AKU BERASA SAYU...





Seperti biasa hari ini Datuk Seri Hishamuddin b Hussein melayani soalan wartawan dalam sidang media yang panas dan tegang. Panas dan tegang kerana aku percaya kita semua mengharapkan jawapan yang tepat. 



Hakikatnya jika ada sesuatu yang benar benar tepat dan pasti, sudah tentu pesawat MH370 dapat kita kesan. Ini bukan lagi cerita Malaysia semata mata.



13 negara ikut sama bertungkus lumus mencari di hampir semua tempat yang mungkin. Lebih seratus jentera digerakkan termasuk yang paling canggih dan moden.

Siapa yang lebih hebat daripada USA ? USA jugak hakikatnya belum bertemu sebarang jawapan.



Aku tersentuh dengan jawapan Datuk Seri Hishamuddin Hussein sewaktu menjawab satu soalan, "apakah selepas 7 hari Datuk Seri masih berharap?"



Jawapannya yang amat meyakinkan, " Selagi rakyat memberikan sokongan, kita tidak akan menoleh ke belakang sebaliknya akan terus berusaha mencari dan menyelamat.

Saya sebenarnya terharu bukan sahaja dengan sokongan rakyat tetapi sokongan negara negara lain yang merupakan sejarah dunia ".



Aku yakin, kalau kita yang tiada kaitan langsung dengan penumpang dan krew berasa lega dengan jaminan kerajaan itu, bayangkan betapa gembiranya kaum keluarga yang sedang menunggu.



Begitu juga semangat yang ditunjukkan oleh Ketua Pengarah DCA, Datuk Azharuddin Abdul Rahman dan Ketua Pegawai Eksekutif MAS Datuk Jauhari Yahya. Nampak letih tapi gigih dan sabar.



Sebagai rakyat, mari kita terus berdoa mudah mudahan akhirnya Allah berikan petunjuk dan petanda sehingga usaha menyelamat dapat dilakukan. Kita doakan juga agar seluruh jentera kita diberikan kekuatan untuk menguraikan kekusutan ini.




Wednesday 12 March 2014

MH 370 DS NAJIB BUAT PERSIAPAN...



Firman Allah,

" Adakah patut kamu menyangka bahawa kamu akan masuk syurga padahal belum sampai kepadamu ujian sepertimana yang telah berlaku kepada orang orang sebelum kamu. Mereka ditimpa kemusnahan harta benda( Kepapaan ),  penyakit dan diancam musuh sehingga berkatalah Rasul dan orang orang beriman yang ada bersamanya 'bilakah akan datang pertolongan Allah ?' Katakanlah ' Sesungguhnya pertolongan Allah itu dekat ( asalkan kamu bersabar dan berpegang teguh kepada Agama Allah )'
Surah Al Baqarah - 214

Korang baca kejap...di sini.

Korang baca ini pulak ...di sini...

Ada lagi la korang ! di sini...

Aku sentiasa percaya bahawa apa yang Allah jadikan di alam terbentang ini tidak berlaku secara sia sia. Samada kecil atau besar kejadian itu. Semua ada hikmah yang tersembunyi.

Kita bersedih, bersimpati dan sama sama berusaha menyelamatkan mangsa MH370 dengan cara masing masing. Dan kita tahu pihak berwajib menggerakkan segala kekuatan yang ada. Ini ujian Allah kepada kita...

Di satu sisi yang lain, aku nampak samada secara sengaja atau tidak, langsung atau tidak langsung DS Najib sedang melatih dan menyaring penggantinya. Ini fitrah, manusia tidak kekal. Sampai masa DS Najib akan diganti oleh orang lain.

Secara sengaja atau tidak juga kita kena akui DS Hishamuddin semacam ' diletakkan' di situ. Beliau Pemangku Menteri Pengangkutan, Menteri Pertahanan. Takdirnya beliaulah yang paling mungkin mengepalai gerakan menangani ujian besar ini.

Jika ukuran keberhasilan itu ialah MH370 dapat diselamatkan bersama penumpang
dan krewnya maka usaha ini belum lagi berhasil ( Insyaallah mari kita terus berdoa)

Tetapi jika kita melihat proses yang berlaku maka aku mendengar banyak pandangan bahawa DS Hishamuddin telah sangat berjaya menghadapi kesukaran ini bersama banyak lagi pihak lain.

Beliau tenang, beliau mesra, beliau jelas, beliau melegakan, beliau merendah diri, beliau mempermudahkan, beliau yakin , beliau memimpin dan sentiasa merangsang seluruh jentera di bawahnya.

Beliau turun ke lapangan. Bertemu anggota pasukan bertugas, beliau bertemu kaum keluarga yang resah, beliau menerima laporan dan beliau juga melaporkan.

UMNO selamanya tidak menyediakan pelapis secara jelas. Jika ini silap maka mengakulah melakukan kesilapan dan usah mengulanginya. Ini barangkali kelebihan
DS Najib. Beliau menyediakan pelapis dan melatihnya.

Sekali lagi , kita orang Islam sentiasa yakin bahawa segala sesuatu telah Allah tetapkan dan wajib kita terima. Percayalah, musibah ini adalah makmal semulajadi untuk semua kita belajar, jadi hamba yang tunduk kepadaNya...


Tuesday 11 March 2014

ANWAR SABOTAJ AZIZAH DI KAJANG !

)



Sejarah tidak pernah berbohong. Biarkan mereka berkempen, kita terus berdoa mudah mudahan Allah selamatkan penumpang dan krew MH 370...

Monday 10 March 2014

ALLAH TIADA DALAM PERKIRAAN PUAK PAS NIH !!

MH 370, NASIHAT TUN MAHATIR MOHAMAD...


Semalam Tun Mahathir, Dr Siti Hasmah dan Mukhriz telah menghabiskan masa satu jam menziarahi, bertemu dan memberi sokongan moral kepada keluarga penumpang dan krew MH 370 yang hilang dan sehingga kini belum ditemui.

Dalam pertemuan penuh makna di Hotel Everly itu, Tun M dan Dr Siti Hasmah sempat mendengar luahan dan rintihan ahli keluarga yang masih berharap keselamatan semua yang terlibat.

Tun M mengharapkan semua bersabar dan berikan ruang secukupnya kepada usaha mencari dan menyelamat.

" Ini bukan masanya untuk menunding jari dan menyalahkan sesiapa. Ini masih kita teruskan ikhtiar mencari dan menyelamat. Dalam masa yang sama kita mesti berdoa
dan mengharapkan pertolongan Allah.

Nik Aziz aku dengar suruh orang PAS buat solat hajat bagi menyelamatkan Anwar. Inilah bezanya. Seorang melihat kepentingan rakyat dan negara seorang melihat kepuasan peribadi.


Sunday 9 March 2014

MENGURUS KRISIS, KITA BERADA DI ATAS TREK !


Semua orang berharap agar semua penumpang dan krew yang berada dalam Pesawat MH 370 yang sehingga kini masih belum kita temui berada dalam keadaan selamat dan dapat kita temui akhirnya.


Kita sedang berada dalam keadaan krisis. Sebagai rakyat khasnya kita yang berpeluang berkongsi maklumat melalui apa apa media sekalipun, wajarlah menyedari bahawa krisis berlaku tanpa sebarang petanda awal mahupun perancangan.

Oleh yang demikian sudah tentu kita bukan sahaja berdepan dengan cabaran mencari pesawat yang hilang tetapi kita juga perlu menjawab banyak pertanyaan daripada kaum keluarga, negara negara terlibat dan sebagainya.

Lebih menyukarkan juga apabila ada sekumpulan manusia dalam negara kita yang berniat jahat mahu menangguk di air keruh sambil berusaha mengaut keuntungan daripadanya.

Di celah celah kehangatan dan keresahan ini sesuatu yang dapat kita pastikan ialah kerajaan kita telah melakukan hampir segalanya yang termampu. Aku anggap Kerajaan telah berjaya melakukan apa yang sepatutnya dibuat. 

Menjalin hubungan antarabangsa, menggerakkan seluruh agensi, membantu kaum keluarga daripada segala sudut sehingga menyusun program program keagamaan.
Aku yakin selepas segala usaha ikhtiar ( sekali lagi ) mari kita terus berdoa dan berharap.

Sesuatu yang menjadi perhatian umum sekarang ialah orang yang paling ke depan dalam memimpin kita menghadapi masa sukar ini. Kebetulan DS Hishamuddin adalah Pemangku Menteri Pengangkutan dan Menteri Pertahanan.

Kedua dua Kementerian yang bertanggungjawab langsung menangani situasi ini. Dan umum mengakui DS Hishamuddin setakat ini nampak amat berjaya memikul amanah berat ini.

Kepantasannya membuat keputusan dan melaksanakan tindakan menyatukan segala tenaga yang ada dapat dilihat dengan jelas. Beliau juga amat tenang menjawab soalan wartawan dan ahli keluarga mangsa yang kadang kala agak keras dan provokatif.

Setakat ini dikatakan banyak masa dihabiskan oleh DS Hishamuddin untuk bertemu pelbagai pihak bagi mempastikan operasi berjalan dengan lancar dan berakhir dengan baik. Dan yang amat kita hargai ialah ketenangan beliau mendepani pembangkang yang sengaja memperlekeh dan meremehkan usaha yang telah kita lakukan.

Ramai juga Menteri Kabinet yang sama sama turun memberikan sokongan moral.
Ini masa sukar, kita sedang dan akan terus mencuba. Dalam masa yang sama mari kita menyerah diri kepada Allah.

PINTU MH 370 DITEMUI DI PULAU THO CHU...


Ini berita diterima daripada media Vietnam awal malam tadi. Bagaimanapun lebih kurang dua jam kemudian, pihak berkuasa Vietnam mengeluarkan kenyataan rasmi bahawa objek itu tiada kaitan dengan pesawat MH 370 yang dilaporkan hilang.

Inilah yang berlaku dalam kita menghadapi krisis. Apa yang berlaku melibatkan nyawa 237 orang yang masih tidak kita ketahui statusnya. Kita mungkin tidak begitu terasa tetapi bayangkan kaum keluarga yang sudah tiga hari menanti dan masih menunggu jawapan apakah yang sebenarnya berlaku.


Dalam menghadapi situasi seperti ini, adabnya ialah hanya satu suara yang diamanahkan untuk mengeluarkan kenyataan kepada media dan orang ramai. Inilah yang kerajaan kita telah lakukan.

Dengan sendirinya apa jua kenyataan daripada mana mana sumber yang lain adalah tertolak dan tidak dapat dipertanggungjawabkan. Buat masa ini marilah kita terus berdoa. Ini senjata orang mukmin.

Kita berikan kepercayaan kepada pihak berkuasa untuk melakukan apa yang terdaya dan terbaik untuk menangani masa sukar ini. Insyaallah, Tuhan akan bersama kita, memenuhi doa dan harapan kita....



DUA ORANG SUSPEK PENUMPANG PALSU TELAH DIKENALPASTI !


Terkini dilaporkan bahawa dua orang penumpang yang menaiki pesawat MH 370 yang hilang sewaktu dalam penerbangan dari Malaysia ke Beijing telah dikenalpasti.

Datuk Seri Hishamuddin Hussein memaklumkan kepada wartawan bahawa kedua dua individu ini telah dapat dilihat dalam rakaman CCTV dan maklumat lengkap mereka telah diserahkan bukan sahaja kepada pasukan penyiasat negara bahkan telah diserahkan kepada badan penyiasat antarabangsa.

Penemuan terbaru ini dijangka akan memberikan sedikit petunjuk awal tentang apa yang sebenarnya berlaku. Sehingga artikel ini ditulis, kehilangan ini masih menjadi misteri dan segala usaha sedang giat dilakukan bagi mengesan, mencari dan menyelamat semua mangsa.

Dalam pada itu Ketua Polis Negara memberi peringatan kepada semua pihak agar tidak menyebarkan sebarang berita yang boleh mengganggu penyiasatan dan menimbulkan suasana lebih sukar kepada usaha menyelamat. Tindakan tegas akan diambil bagi menangani sebarang perbuatan khianat dan tidak bertanggungjawab.

Sebagai orang yang sama sama mengikuti perkembangan ini sekali lagi, mari kita terus berdoa dan berharap agar semua penumpang dan kakitangan pesawat dapat ditemui dalam keadaan selamat.


Saturday 8 March 2014

MH 370 - PETANDA AWAL DIPEROLEHI, MARI KITA TERUS BERDOA...


Aku mendengar laporan terkini AWANI 501, bahawa pesawat yang melakukan usaha mengesan dan mencari Pesawat Boeing MH 370 telah menemui sesuatu yang boleh dijadikan sebagai panduan dalam usaha mengesan tersebut.

Dikatakan tumpahan minyak dilihat sepanjang 20 KM di Perairan Vietnam. Ada kemungkinan tumpahan minyak ini adalah dari pesawat yang berkenaan. Namun tiada pengesahan diperolehi daripada mana mana pihak berwajib.

Dalam kita bersedih dan bersimpati, kita juga menyedari bahawa sikap antarabangsa yang kita amalkan selama ini telah menyebabkan kita menerima pertolongan serta merta. Vietnam, Cina, Singapura, Hong Kong telah memberikan bantuan mencari.

Kita juga hakikatnya perlu bersyukur kerana dalam mengurus krisis yang mengejut ini kita mempunyai segala aset yang diperlukan dan boleh digerakkan dalam kadar yang sangat cepat.

15 pesawat telah terbang ke kawasan ' jangkaan' manakala dua kapal TUDM juga telah sampai ke Perairan Vietnam. 

Paling berharga ialah apabila seluruh agensi yang terbabit berada dalam keadaan siap siaga dan pantas menerima arahan Pemangku Menteri Pengangkutan.

Akhirnya mari kita berdoa dan berharap, agar semua yang terlibat dipelihara ALLAH.


Friday 7 March 2014

ANWAR IBRAHIM DALAM KENANGAN !


Aku tak berniat nak mengulas keputusan mahkamah petang tadi. Dah ramai yang memperkatakannya. Aku secara peribadi dari awal lagi percaya dengan sepenuh hati bahawa tiada sesiapapun mampu memasukkan air mani Anwar Ibrahim ke dalam dubur Saiful Bukhari.

Kita pakat pakat baca dan fahami maksud firman Allah yang aku catatkan di bawah:-

Firman Allah,

" Katakanlah, wahai Tuhan yang mempunyai kerajaan , Engkau ( Allah ) berikan kerajaan kepada sesiapa yang Engkau kehendaki dan Engkau akan cabutkan Kerajaan daripada tangan orang yang Engkau kehendaki.." Ali Imran - 26

Firman Allah,

Sesungguhnya bumi ini kepunyaan Allah dan dipusakaikannya kepada siapa yang dikehendakiNya dari kalangan hamba hambaNya, dan kesudahan yang baik adalah bagi orang orang yang bertakwa ". Al A'raf - 128

Firman Allah,

" Allah telah berjanji kepada orang beriman di antara kamu dan yang mengerjakan amal soleh bahawa sesungguhnya Dia ( Allah ) akan menjadikan mereka berkuasa di bumi ini " An Nur - 55

Jadi ikut sukalah lepas ini orang nak kata apapun, biarkan mereka. Yang penting kita sedar dengan yakin ialah untuk apa sahaja yang berlaku, ALLAH adalah pengatur yang mutlak...

Dengan sendirinya segala retorik, segala ikrar, segala janji Anwar tertutup dan di atas segala tohmah terhadap UMNO dan Kerajaan ada ALLAH yang menjadi pemutus...kecuali orang PAS/PKR tak percaya qadha dan qadar Allah...


Thursday 6 March 2014

SEMPENA MALAM JUMAAT YANG BARAKAH INI, MARI KITA BERDOA UNTUK ANWAR IBRAHIM !


Masa aku kecik kecik dulu mak aku selalu kata, berdoalah banyak banyak malam Jumaat, insyaallah Tuhan makbul doa kita. Maka akupun berdoalah. Mintak panjangkan umur mak bapak aku, mintak lulus periksa. Sampai sekarang aku percaya berdoa malam Jumaat ni memang bagus.


Malam ini aku nak ajak korang sama sama berdoa mudah mudahan Anwar Ibrahim teruskan prosiding di Mahkamah Rayuan. Kes rayuan pendakwaraya terhadap keputusan sebelum ini yang bebaskan Anwar daripada tuduhan meliwat Saiful.

Dah banyak kali tangguh. Macam macam hal dijadikan alasan. Nak gugurkan Shafie Abdullah sebagai Pendakwaraya pun tiga kali mintak mahkamah gugurkan.

Semalam Datuk Mat Zain Ibrahim sahabat Anwar buat laporan polis terhadap Shafie Abdullah kerana dikatakan berbohong di mahkamah pada tahun 2012. Korang bayangkanlah, 2012 baru sekarang buat laporan polis.

Laporan pulak tu dibuat di Balai Polis Batu 14, Hulu Langat, Kajang...Ini aku rasa sebahagian daripada usaha nak cemarkan wibawa Sfafielah kot..

Kita doa mudah mudahan Anwar tak cari jalan nak bertangguh lagi. Sebenarnya benda ni serahkan kepada Allah Taala. Allah maha adil, kebenaran akan timbul akhirnya.

Aku bukan apa. Selagi benda ni tak selesai selagi itulah Saiful menunggu. Tak kan nak dibiarkan Hamba Allah ini hidup dalam keadaan tidak menentu? Anwar aku tengok macam tak ada apa apa berlaku. Siap nak jadi MB lagi.

Lagipun sejak cerita ' liwat ' ni dah banyak kes liwat lain berlaku. Bebudak umur belasan tahunpun meliwat. Macam kita pulak promosi perlakuan mungkar ni.

Jadi kita doa biar semua berjalan tanpa gangguan. Keputusannya kita serahkan kepada Allah...


Wednesday 5 March 2014

MALAM INI JAM 11 DI TV 3- ADA PENGUMUMAN TAN SERI KHALID IBRAHIM YANG AKAN BUAT ANWAR TERKENCING DALAM SELUAR


Aku dengar malam ini Soal Jawab TV 3 akan menjadi salah satu daripada rancangan paling menakutkan bagi Anwar Ibrahim. Berasaskan rakaman petang tadi, Tan Seri Khalid dikatakan membuat pengumuman yang akan didengar oleh seluruh rakyat Malaysia.

                                            Saya tidak akan letak jawatan MB !


         Tanya sama Nuar apa pasal goyang, nanti jawab Nuar aku nak tumbanggggg....


Tuesday 4 March 2014

SELEPAS 20 TAHUN SOALAN INI MASIH GAGAL DIJAWAB !


Aku dengar antara nama yang paling kerap disebut di Kajang dalam kempen Pakatan ialah nama Tun Mahathir Mohamad ( Tun M ). Tun M macam mimpi ngeri kepada Pakatan. Dua tiga patah perkataan Tun M, berminggu minggu Pakatan membalas. Tak cukup pemimpin Pakatan, ajak pulak  kawan kawan Anwar Ibrahim masa dalam ABIM dulu. Bijik buahnya menghentam Tun M jugak.

Lelaki ini amat istimewa. Begitu lama meninggalkan Kerajaan dan Parti UMNO, namun ketakutan pembangkang terhadapnya tidak berkurang walaupun sedikit. Penghormatan kepadanya semakin lama semakin tinggi.

Berbeza dengan Nik Aziz. Satu ketika dilambung lambung, dilonjak lonjak bahkan sehingga dianggap keramat. Seliparnya dicuri untuk dapatkan keberkatan. Belum sampai setahun meninggalkan jawatan MB Kelantan tapi masih Mursyidul Am PAS namun ia seakan sudah ' tiada '.

Tiba tiba muncul gelombang di dalam PAS yang mendedahkan retak retak dalam PAS 
Kelantan adalah kerana kegagalan Nik Aziz mentarbiah pelapis. Bahkan ada dalam kalangan PAS sendiri menyatakan melantik Ahmad Yaakob sebagai Menteri Besar adalah antara bukti kelemahan Nik Aziz.

Aku pulak menganggap Nik Aziz dan PAS hakikatnya telah gagal segagalnya apabila sampai sekarang tiada seorangpun dapat menjawab soalan Tun M, " Mengapa Hudud Pas Kelantan menghukum secara tidak adil. Untuk orang Islam lain untuk orang bukan Islam lain pula hukumannya?".

Aku tak taulah kalau korang ada dengar penjelasan PAS. Aku tak pernah dengar dan nak jugak tahu kenapa...dah lebih 20 tahun ditanya, tak kan tak de jawapan. Bukankah salah satu sebab mengapa Allah anugerahkan Islam ialah kerana ingin menjawab banyak persoalan manusia.

Tolonglah...sesiapa. Jawablah soalan Tun M ini. Usah jawab dengan menuduh Tun M macam macam pulak. Cuma aku nak mintak tolong...jangan suruh tokoh di bawah ini menjawab sebab aku pasti jawapannya akan malukan orang Islam nanti...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...