Boikot Barangan DAP

Boikot Barangan DAP

Saturday 31 October 2015

BAGAIMANA MENGUKUR KERAS ATAU LEMBIK?

Bekas presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek kecewa kerana penggantinya, Datuk Seri Liow Tiong Lai gagal bertindak tegas terhadap menteri Umno yang mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman.

Bercakap kepada Malaysiakini, Chua berkata Liow sepatutnya lebih tegas dalam menegur Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.
Ditanya jika beliau turut hampa dengan reaksi pejabat perdana menteri berkenaan perkara itu, Chua menjawab: "Saya lebih kecewa dengan presiden saya".

Jelasnya, Liow tidak wajar membiarkan pemimpin muda seperti Ketua Pemuda MCA, Senator Chong Sin Woon menggalas tugas untuk berhadapan dengan seorang menteri kabinet.

"Dia terlalu muda untuk mengendalikan perkara ini," katanya.
"Liow sepatutnya memberikan kenyataan yang keras. Orang mengharapkan beliau menyatakan perkara itu (kenyataan Ismail) sebagai salah.
"Perkara ini tak perlu tunggu dibincangkan di peringkat kabinet. Ia perkara mudah dan bukan intelektual pun," katanya.

Ulasan

Begitu ukuran lembik Chua Soi Lek. Berani balun UMNO dianggap keras dan tegas. Pada aku ini ukuran yang salah. Keras, lembik parti politik sepatutnya diukur kepada berapa undi yang boleh diperolehi.

MCA sangat lembik apabila gagal menguasai undi Cina. Kegagalan mutlak kerana undi Cina pergi kepada DAP dan kuncu kuncunya. Pemimpin MCA atau siapa saja usah lari dari hakikat ini. MCA telah gagal samada sengaja atau tidak.


1 comment:

  1. SAYA SEKELUARGA INGIN MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH KEPADA AKI NAWE BERKAT BANTUANNNYA SEMUA HUTANG HUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARAN SAYA SUDAH BISA BUKA TOKO SENDIRI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN AKI YG TELAH MEMBERIKAN ANKA JITUNYA KEPADA SAYA DAN ALHAMDULILLAH ITU BENER2 TERBUKTI TEMBUS..BAGI ANDA YG INGIN SEPERTI SAYA DAN YANG SANGAT MEMERLUKAN ANGKA RITUAL 2D 3D 4D YANG DIJAMIN 100% TEMBUS SILAHKAN HUBUNGI AKI NAWE DI 085-218-379-259














    SAYA SEKELUARGA INGIN MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH KEPADA AKI NAWE BERKAT BANTUANNNYA SEMUA HUTANG HUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARAN SAYA SUDAH BISA BUKA TOKO SENDIRI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN AKI YG TELAH MEMBERIKAN ANKA JITUNYA KEPADA SAYA DAN ALHAMDULILLAH ITU BENER2 TERBUKTI TEMBUS..BAGI ANDA YG INGIN SEPERTI SAYA DAN YANG SANGAT MEMERLUKAN ANGKA RITUAL 2D 3D 4D YANG DIJAMIN 100% TEMBUS SILAHKAN HUBUNGI AKI NAWE DI 085-218-379-259

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...