Boikot Barangan DAP

Boikot Barangan DAP

Saturday 1 March 2014

PU YEOP ! NYEGHONGIN NYEGHONGIN JUGA, MOH KITA KE KUBUR !



Salah satu rancangan yang pada aku menjadi fenomena , Pencetus Ummah terbitan Astro Oasis dengan pengacaranya Dr Redhuan Tee. Bagus rancangan ini sebab ia membawa kaedah menarik dalam berdakwah.

Salah seorang tokoh yang lahir daripada program realiti ini ialah PU Yeop, peserta daripada Perak dan membawa dialek Perak Tengah dalam penyampaiannya. Walaupun tidak menjadi johan, namun PU Yeop antara yang paling terkenal.

Tagline PU Yeop ' Nyeghongin nyeghongin juga , moh kita beghame' dalam bahasa bakunya, tersenyum tersenyum juga, ayuh kita beramal.

Aku pun suka cara PU ini. Cuma kalaulah aku boleh bercakap dengan UMNO khasnya UMNO Perak...Semacam ada keghairahan UMNO untuk mendapatkan tokoh ini dalam menjayakan program mereka.

Aku cuma nak ingatkan. PU Yeop adalah pendukung PAS, aktivis tegar. Cuma bila dah jadi PU , Yeop tidak menampakkan wajah PASnya. Kenapa aku sentuh benda ini?

Ustaz Azhar Idrus di awal kemuncullannya kelihatan ' amat berkecuali '. Tak pernah bercakap pasal parti, pasal politik. Setelah menjadi ikon, baru Ustaz Azhar nampakkan wajah politiknya.

Pengikut dah ramai, anak muda dah terikat hati dan jiwa, pada masa itu Ustaz Azhar Idrus mula masukkan jarum politiknya. Pada masa rasa kagum sudah memenuhi hati orang, rasional dah tak ada tempat.

Apa saja yang Ustaz Azhar Idrus cakap orang terus percaya tanpa berfikir. Cakaplah sekotor manapun, orang anggap itu Islam.

Ini kebimbangan aku dengan PU Yeop. Aku nampak orang UMNO populis dan suka sesuatu yang popular. Orang UMNO tak ada kekuatan, maka sesiapa yang ada kekuatan ' kononnya ' dipergunakan. Mereka tak beringat, akhirnya sesuatu yang mereka fikir sebagai senjata, membawa mereka dan UMNO ke kubur !

Maaflah yer..pahit benda ni, tapi kena telan jugak !


4 comments:

  1. Yg jujur ikhlas lillah, aku pasti dan yakin akan ditunjuk Allah swt jln kebenaran.

    ReplyDelete
  2. lame lame keluor le belangnye kalo benor org seberang!

    ReplyDelete
  3. tak paham aku dengan bdk2 muda yg gilakan sangat ustaz mcd ni...

    ReplyDelete
  4. Masalahnya UMNO nak kerja senang. Tak payah angkut orang, tak payah susah cari orang PU ni, dah ada nama.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...