Boikot Barangan DAP

Boikot Barangan DAP

Saturday 22 March 2014

ORANG LAIN BELUM TENTU BOLEH BUATLAH !


Aku sebenarnya sangat bersimpati dengan nasib krew dan penumpang MH370. Simpati jugak kepada kaum keluarga mereka yang tinggal dan menanti dengan penuh harapan. Cuma akhir akhir ini rasa menyampah pulak dengan sebahagian keluarga penumpang China yang pada pandangan aku lebih percaya kepada fitnah pembangkang daripada kebenaran kerajaan. 

Cara mereka membalun Kerajaan Malaysia menampakkan mereka langsung tak hargai usaha yang kita lakukan. Cakap cakap mereka sama macam apa yang pembangkang Malaysia sebut, sama macam apa yang wartawan asing tanya dalam sidang media.

Mereka patut baca kenyataan ini :-

" Saya tidak pernah dan tidak mungkin berputus asa. Harapan menggunung kaum keluarga penumpang dan anak kapal tidak memungkinkan kami berhenti daripada berusaha ".

" Harapan ahli keluarga sangat dekat dihati saya. Saya boleh memberi jaminan bahawa pencarian akan diteruskan walau apapun cabarannya "

" Pencarian akan diteruskan selagi ada harapan untuk melihat semua penumpang selamat ".

" Kerajaan akan sentiasa positif walau menerima tekanan yang amat kuat khasnya daripada keluarga penumpang daripada China ".

Ini semua adalah sebahagian daripada kenyataan Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishamuddin Hussein. Sangat merendah diri dan penuh pengharapan.

Aku rasa kalau peristiwa ini berlaku di China, pasti mereka tak akan berani mengeluarkan kenyataan keras seolah olah Kerajaan sengaja membiarkan apa yang berlaku.

Kita dengar jugak macam macam kenyataan daripada banyak pihak. Setakat ini tidak ada yang sahih. Kenapa PM Australia tidak ' dikutuk ' bilamana baru terlibat sahaja dah buat beberapa kenyataan bercanggah?

Kenapa tak kata Kerajaan China jugak menyembunyikan fakta sedangkan mereka dah umumkan nampak serpihan ?

Kenapa hanya Malaysia yang jadi sasaran? Sebab di Malaysia ada rakyat yang hati dan jiwanya dah rosak teruk. Mereka inilah sumber maklumat media barat dan keluarga rakyat China yang terbabit.

Akhirnya semua dah akui, Kerajaan Malaysia hakikatnya telah lakukan sesuatu yang amat luarbiasa yang negara lain belum tentu dapat lakukan.

24 comments:

  1. Betullah bro, aku mmg bencilah dengan keluarga penumpang Cina ni. Over sangat, macam tak mengenang budi. Kesian aku kat Hishamuddin

    ReplyDelete
  2. Bravo Datuk...teruskan perjuangan. Rakyat bersama Datuk...

    ReplyDelete
  3. Ini yang membezakan antara orang Islam dan bukan. Sebagai orang Islam kita redha dan pasrah...

    ReplyDelete
  4. Kalau kat negara China, rakyat tak berani angkat muka... demo nanti kena gelek dengan steam roll mcm budak2 universiti kat sana kena sikit masa dulu. Cuma oleh kerana flight MAS mcm2 yg dorang kata. Ini satu cerita benar...sy sendiri yg dengar minggu lepas kat KLIA masa tunggu saudara balik dari Bintulu. Ada satu org China yg dlm lingkungan umur 50-60 tahun bercakap dengan kwn dia. Ckp bahasa campur2 English dan Mandarin. Diantara yg sy dpt pick up bila kwn dia tanya (rasanya kwn dia bukan org malaysia...tapi bangsa cina), jwb si Pak cik cina ni... DS Hishamuddin acting Menteri Pengangkutan sbb MCA boikot kerajaan, tak amik jawatan, jadi DS Hishamuddin acting tpt minister. Biar kan Melayu buat kerja, Pastu dia komen low ya punya minister, sampai dah 8 hari tak jumpa MH370. Dia kata pemimpin sengaja tak nak ckp perkara yg sebenar atau disebabkan pengurusan memang teruk. Dia ckp lagi sistem pertahanan kita pun teruk, tak dpt cari dan tak pandai baca radar...pastu dia berterusan ketawa mengejek. Dia terus mengata, mengutuk, menghasut .... Sy rasa mcm nak lempang org tu... dalam hati sy berdoa juga semoga Allah kesiankan kita dan permudahkan segalanya. Sy tak akan percaya mereka lagi.... mulut manis tapi hati sgt jahat.

    ReplyDelete
  5. Allah merencana dan mengatur. Dulu aku kata Hisham lembek sebab aku termakan cakap org UMNO juga. Sekarang Allah tampilkan real self Hisham. Selamat Hisham, ko tak kenal aku tapi aku akan kuat sokng ko lepas ni. Aku tak dapat apa, tapi aku bangga sangat dengan ko.

    ReplyDelete
  6. PAS dah terkencing ! Memang kebangkitan Islam bermula di Malaysia tapi bukan di bawah PAS sebaliknya dipimpin UMNO. Kita tgk nanti . Sekarang ini hakikatnya dunia sedang ' bekerja ' bersama dan mengikut kita. Alhamdulillah.

    ReplyDelete
  7. Dah dua hari sahabat Anwar di Australia buat pengumuman di Parlimen. Tapi sampai sekarang berdolak dalik. Apasal? Kenapa Anwar, Mahfuz tak kutuk? Takut kena liwat?

    ReplyDelete
  8. Hidup di bawah Kuasa Allah. Yakinlah, apapun akhirnya akan menampilkan yang bterbaik untuk negara kita. Aku doakan Datuk Seri Hishamuddin Hussein dan para petugas menghadapi cabaran besar ini. Insyaallah akan datang pertolongan Allah.

    ReplyDelete
  9. Sejak dulu macam ada sahaja serangan terhadap Malaysia khasnya sejak era Tun Mahathir.Nampaknya Barat tak pernah berhenti sampai sekarang.

    ReplyDelete
  10. Ya Allah, Tuhan yang menguasai seluruh alam, hantarkanlah anjing-anjing engkau untuk meruntuhkan kerajaan yang menahan dan menyembunyikan penumpang-penumpang pesawat MH370. Musnahkanlah tentera-tentera mereka Ya Allah.

    Ya Allah, Tuhan yang menguasai seluruh alam, hantarkanlah anjing-anjing engkau untuk meruntuhkan kerajaan yang menahan dan menyembunyikan penumpang-penumpang pesawat MH370. Musnahkanlah tentera-tentera mereka Ya Allah.

    Ya Allah, Tuhan yang menguasai seluruh alam, hantarkanlah anjing-anjing engkau untuk meruntuhkan kerajaan yang menahan dan menyembunyikan penumpang-penumpang pesawat MH370. Musnahkanlah tentera-tentera mereka Ya Allah.

    ReplyDelete
  11. Ya Allah berikanlah petunjuk kpd kami agar dapat kami temui dan selamatkan penumpang dan krew mh 370 dan kembalikan mereka kpd kaum keluarga mereka. Amib

    ReplyDelete
  12. Sedangkan org Malaysia sendiri pun boleh kutuk Kerajaan Malaysia, so X hairanlah kalau org luar pun berani nk memperlekehkan Kerajaan kita... ini ke yg pembangkang nak sgt?????

    ReplyDelete
  13. Pembangkang nak liwat semua

    ReplyDelete
  14. Sepatutnya waktu kita dilanda musibah cmni, kita bersatu & memberikan sokongan kpd pemimpin kita yg bertungkus-lumus buat kerja..

    ReplyDelete
  15. Setuju dgn kata2 akhir artikel ni...Dan sesuatu yg luar biasa dilakukan oleh Malaysia ni adalah di bawah kementerian yg dipimpin oleh DS Hisham...I'm so proud of u DS Hisham

    ReplyDelete
  16. Puak puak yang bertuhankan WANG memang kejam perangainya! Apabila kita redha dengan ketentuan Allah, mereka sibok mencari salah! Dalam otak mereka tiada lain dari mengira-ngira berapa keuntungan yang boleh diraih! lagi kuat dan berhamburan air mata dan lalakkan mereka lagi besarlah keuntungan untuk patut diraih! Simple logic, What will Malaysia government gain if this is government own inside job? Oh YEA aku lupa orang Cina perasan hanya mereka sahaja kaum yang pandai! Itulah sebab mereka berduyun duyun datang ke negara ini kerana nak lihat kebodohan orang Melayu!! Memang mereka bangsa celaka!

    ReplyDelete
  17. Alhamdulillah...kita beragama Islam mmg diajar & percaya kpd Qada & Qadar...itulah beza kita dgn org bukan Islam

    ReplyDelete
  18. Jiwa seorg pemimpin....sama2 kongsi ape yg keluarga mangsa hadapi..syabas DS Hisham

    ReplyDelete
  19. Sebab tu la kita perlu kekalkan kepimpinan yg beragama Islam....

    ReplyDelete
  20. Hisham memikul tanggungjawab yg sgt besar terhadap keluarga mangsa, negara & semua pihak yg terlibat.... tp dia x pernah mengeluh malam terus bersemangat...

    ReplyDelete
  21. Bila pemimpin Islam mula bangkit...1 dunia goyang....

    ReplyDelete
  22. Meluat tgk family mangsa dari China ni... Over sgt...pastu nak salahkan Malaysia plak. Kalau dieorg tu hebat sgt, kenapa kerajaan dieorg pun X dpt jumpa pape smpai skrg

    ReplyDelete
  23. Orang lain x perlu sebab ini masa Hisham untuk buktikan bahawa beliau adalah pemimpin kita yang ditunggu selama ini

    ReplyDelete
  24. Allah takkan ujian hambaNya lebih daripada kemampuan hamba tersebut

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...