Boikot Barangan DAP

Boikot Barangan DAP

Wednesday 26 February 2014

PRESIDEN PALING LEMAH DI DUNIA !


Saya melihatnya sebagai seni. Seni politik kotor yang lahir dari jiwa seseorang yang kotor juga. Seseorang yang bersih jiwa dan hatinya melahirkan sesuatu yang bersih juga. Sebagai contoh, jika ingin katakan seorang ustaz itu hebat, warak, alim mari kita lihat cara ia mengajar. Jika begitu banyak ' bangang, bodo ' dalam ceramahnya maka kita dapat mengkaji dirinya.

Sama juga jika dalam sepuluh soalan, ustaz ini menjawab lapan soalan berkaiatan sex termasuk yang kebanyakan ustaz lain agak malu mahu menyebut secara terbuka, maka kita bolehlah membuat jangkaan tentang dalaman ustaz ini.


Begitu juga apabila kepimpinan PKR memberi jaminan kes saman terhadap Haji Hadi dapat diselesaikan dengan baik, saya percaya ia bukanlah sekadar penyelesaian biasa. Ia penyelesaian bersyarat.

Saya yakin Haji Hadi goyang. Dua juta adalah jumlah yang bukan sedikit, kalaupun Haji Hadi mempunyai wang lebih baik wang itu digunakan bagi menyara anak anak dan isteri isteri beliau.

Saya percaya jika Anwar mahu menjaga kawan, kes ini tidak akan berjalan. Anwar amat berkuasa terhadap partinya. Anwar bila bila masa boleh mengarahkan agar Haji Hadi tidak dimalukan. Tapi Anwar selesa berdiam diri sementara Haji Hadi menggelupur dalam bimbang.

Bila Anwar bersetuju untuk terbabit dan saya yakin Anwar akan berjaya, saya jangka satu lagi perangkap Anwar sedang terpasang dan kali ini mangsanya ialah Hj Hadi.

Haji Hadi dan teman teman PAS sebelum ini ghairah tidak mahu Anwar menjadi Menteri Besar namun selepas Anwar membantu Haji Hadi  dalam kes saman ini, Haji Hadi akan lebih lembut dan saya percaya ia akan jadi sejarah ' hebat ' dalam PAS.

Inilah poltik Maysia...

4 comments:

  1. Dah terbukti fitnah tak mintak maaf ke ?
    Kan presiden parti "islam".
    Islam melarang fitnahkan org, apatah lg yg tahun 81 tu, fitnah besar tu, bila nak tarik balik ?

    ReplyDelete
  2. He..he..Tok Guru ni dah rujuk Ketua Tok Guru Nik Aziz, tak payah tarik pun tak per..kunci depa yang pegang

    ReplyDelete
  3. ni bukan fitnah tapi pemberitahuan, kalau tak betul pun, tak boleh dikatakan fitnah, tapi kekhilafan. Mereka semuanya maksum. Kan kunci syorga mereka yg pegang?? Hehe...

    ReplyDelete
  4. Inilah delimanya. Ini yang Tun M selalu tanya, mintak pencerahan. Agama Islam ini amat indah, lengkap, wahyu yang Allah anugerahkan untuk umat manusia. PAS telah kecilkannya menjadi impian peribadi mereka. Apa yang menimpa PAS dan PKR dan UMNO jugak wajib dikaji, bermuhasabah dan dengan segera lakukan pembetulan.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...