Boikot Barangan DAP

Boikot Barangan DAP

Friday 7 February 2014

MOHON KERAJAAN HARAMKAN SEBARANG BERITA BERKAITAN VIDEO TERESA KOK !


Ini aku merayu betul betul ni. Tolonglah ! Aku mintak kerajaan UMNO ni mengharamkan apa jua bentuk berita berkaitan video Teresa Kok, Ahli Parlimen Seputeh. Pengharaman ini penting sebab

1. Ia akan meredakan ketegangan dalam kalangan rakyat sebab sebenarnya tak tentu hujung pangkal ketegangan ini pun. Rakyat barangkali marah, buat demonstrasi dalam 20/ 30 orang. Gelak jer Teresa Kok dengan kawan kawan sehidang babi dia.

2. Benda ini menggganggu tugas polis. Aku dengar dah 300 laporan polis dibuat. Aku jangka ia akan mencapai ribu jugaklah. Polis banyak kerja, jadi tak usah tambah lagi kerja mereka. Mat Rempit, pegedar dadah, perompak, penyamun semua kena diawasi oleh polis.

3. Media jugak banyak perkara lain yang perlukan perhatian. Baik tumpu pada bolasepak misalnya yang sedang begitu hangat membangun sekarang. Tumpu jugak pasal program pendidikan yang sedang menghakis sokongan guru kepada kerajaan sekarang ni.

4. Perkara ini jugak kalau kerap sangat diberi publisiti akan menjejaskan tumpuan Menteri Dalam Negeri. Aku nampak komited menteri kita mengejar PATI. Sampai dalam peti aispun dapat ditangkap.

5. Benda ni kecik jer. Media yang perbesarkan. Ia sama macam isu kalimah Allah, sama macam orang langgar titah Agung. Macam tu jer..kecik sangat. Orang politik pulak tengah sibuk ni. Sedang menyusun jadual untuk turun ke Kajang. Bukan mudah ooo.Jadual ni kena sama dengan PM dan TPM, baru pemimpin nampak komitmen kita.

6. Aku bimbang juga akhirnya bila media hari hari cerita benda ini, Melayu dengan Melayu pulak bergaduh. Aku tengok blog pembangkang pun mati mati pertahankan Teresa dan kuncu kuncunya.

7. Kalau kerajaan biarkan jugak aku paling bimbang akhirnya orang Melayu jadi macam badut. Jerit sana sini, sembelih ayam sana sini. Bila kamera dah balik, singgah kedai mamak pekena roti canai.

Tolonglah kerajaan yer..haramkan segera berita ini. Aku dengar Teresa dah buat laporan polis untuk jaminan keselamatan. Kalau ada orang Melayu kena tangkap sebab ancam Teresa, media jangan lapor yer..malu ooo...

    Dah ada kajian kesihatan kesan makan babi tapi belum ada kajian terhadap sikap pemakannya...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...