Boikot Barangan DAP

Boikot Barangan DAP

Thursday 27 February 2014

KEJUTAN MALAM JUMAAT !! ANWAR IBRAHIM BUKAN CALON PRK KAJANG !


Memang aku terkejutlah ! Aku rasa orang lain yang dengar pun terkejut jugak. Dah riuh satu dunia, dah berjalan satu Kajang, dah masuk gereja, dah masuk kuil dah masuk tokong, tiba tiba Anwar Ibrahim buat keputusan nekad, tidak menjadi calon PKR dalam PRK yang tak lama lagi akan berlangsung.

                                                 Bukan pasai satay, saja hiasan

Terdapat beberapa asas kepada keputusan berat ini.

1. Kajian sikap yang dibuat terhadap pengundi Kajang menunjukkan sokongan terhadap Anwar Ibrahim sangat rendah. Kajian ini dibuat oleh Jentera Wanita PKR sendiri.

2. Pengundi Cina tidak menyatakan komitmen untuk menyokong Anwar. Risikan mendapati Cina mula terasa kesan beberapa tindakan kerajaan khasnya dalam mengawal harga barang. Monopoli Cina yang dipecahkan dalam perniagaan keperluan asas, benar benar mengejutkan golongan ini.

3. Jangkaan Anwar bahawa Tan Seri Khalid akan menyerah ternyata meleset. MB Selangor mendapat sokongan hampir bulat kakitangan awam Selangor dan rakyat Selangor dan dengan sendirinya penolakan berlaku terhadap Anwar.

4. Penyokong PAS yang dari awal tidak gembira dengan apa yang berlaku, semakin marah kerana beranggapan saman terhadap Presiden mereka adalah perancangan Anwar Ibrahim dan ini merosakkan imej Haji Hadi.

5. Konflik dalam PKR semakin parah. Selain Azmin timbul pula nama nama baru seperti Hishamuddin Rais, Zaid Ibrahim dan beberapa nama lain.

6. Yang terakhir ialah faktor calon wanita yang diletakkan MCA dipercayai akan memberi kesan terhadap pengundi wanita yang terdiri daripada lebih 60%

Begitulah yang aku dengar dari Kajang. Dan yang bercakap ini adalah seorang tokoh di Kajang yang aku yakin kebenarannya...Tunggulah..

                                                              Bukan sebarang tidur


1 comment:

  1. Salam. Tolong linkkan blog http://cicitpawangali.blogspot.com/ . Terima kasih !

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...