Boikot Barangan DAP

Boikot Barangan DAP

Wednesday 15 January 2014

TERGEMPAR !! ZAHID HAMIDI ARAHKAN PADERI LAWRENCE ANDREW DITANGKAP SERTA MERTA !!


Kuala Lumpur 15 Januari - Menteri Dalam Negeri yang juga Naib Presiden UMNO yang mendapat undi tertinggi dalam pemilihan parti baru baru ini, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi hari ini membuktikan ketegasannya dengan mengeluarkan arahan agar Paderi Lawrence Andrew yang juga Pengarang Majalah The Herald ditangkap serta merta.

Lawrence akan didakwa di bawah Akta Hasutan kerana bertegas mahu menggunakan kalimah ALLAH dalam aktiviti gereja di seluruh Selangor, bertentangan dengan titah Tuanku Sultan dan  keputusan mahkamah.

Dengan tegas, Ahmad Zahid menyatakan bahawa penahanan ini adalah mengikut landasan undang undang dan Kerajaan tidak akan bertolak ansur dengan sebarang bentuk pencabulan undang undang.

Ribuan laporan polis telah dibuat oleh pelbagai pihak sebagai tanda rakyat khasnya orang Islam sangat marah dan kecewa dengan sikap yang ditunjukkan oleh paderi berkenaan.

Dengan penahanan ini, adalah diharapkan semua pihak akan bertenang dan memberi peluang pihak berkuasa menjalankan siasatan lanjut.

He...he..mintak maaflah. Berita ini palsu. Ianya hanya benar jika pemilihan UMNO akan berlangsung sebulan lagi. Nampaknya Menteri kita ni hanya hero dalam UMNO jer...

6 comments:

  1. Saya dari awal lagi jangka perkara ini tidak akan berlaku. Kerajaan kita adalah kerajaan budiman kepada minoriti. Saya hanya terkejut jika Menteri arahkan tindakan dilaksanakan.

    ReplyDelete
  2. Kita tunggu PRU 14. Saya rasa pada masa ini orang Melayu akan tunjukkan kekecewaan mereka dengan cara tidak mengundi UMNO. Memang nampak macam pemimpin UMNO hilang kuasa, tak mampu nak tegakkan kebenaran.

    ReplyDelete
  3. imam baling selipar kat hakim masuk jel.paderi hina allah swt bebas...maknanya ...hakim kat m'sia darjatnya lebih tinggi dr allah swt...inilah nasib islam yg jadi agama persekutuan..gah pada nama jer hargggg tuiiii.

    ReplyDelete
  4. Aku sokong lekokon mohd. tak de maknanya jadi hero tapi tak de telorrrr

    ReplyDelete
  5. Aku malas dah nak komen pasal Zahid ni. Dia memang tak layak. Tapi tak kan maruah Melayu nak dikorbankan kerana Zahid lemah. Tak ada ke cara lain nak hukum india ni?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...