Boikot Barangan DAP

Boikot Barangan DAP

Saturday 18 January 2014

PAS TERPERANGKAP DALAM POLITIK BABI !!


Dulu dulu nak sebutpun geli. Ada orang bergaduh sebab masa dia tengah makan ada orang sebut babi ! Geli, jijik walaupun kebanyakan orang dulu dulu tengok babipun tak pernah.


Aku percaya kawan kawan yang tengok gambar inipun ada yang meloya. Kenapa ?

1. Kita diasuh babi ni najis mughallazah. Najis berat. Kena samak wooo!! Kalau tersentuh. Makan lagilah pulak, haram. Dikatakan ada kuman yang amat bahaya dalam daging babi.

2.  Babi ni pulak dari segi kehidupannya sangat kotor. Dia makan apa saja yang teghadap. Apa saja. Korang sebut apa bendapun, dia balun.

3.  Babi adalah haiwan yang kasar dan keras. Dia tak peduli apa apa. Semua dilanggar dan dilanyaknya. Aku tak pernah dengar ada satu sifat babi yang boleh dikatakan baik. Tak ada.

Aku nampak ada keenderungan parti politik tertentu yang bawak budaya babi dalam berpolitik. Dia redah tanpa peduli apa apa. Orang nak marah, orang nak kecewa, dia langsung tak peduli.

Mereka dulu berpolitik di bandar dan di pekan. Seperti babi mereka sekarang sudah berada dalam kampung kampung kita. Selalu kita dengar orang mati berlanggar dengan babi.

Dulu orang politik jaga adab, tertib dan sensitiviti. Sekarang seperti babi, mereka redah semua perkara. Agama, bangsa, Raja dan apa saja.

Aku simpati sangat kepada PAS, mereka terperangkap dalam politik babi ini. Mereka keras dan kaku. Bergerak lebih, tersentuh, najis. Nak dimakan haram. 

Inilah dilema PAS, yakinlah kepada aku, mereka sendiri rasa meloya tapi tak mampu buat apa apa !


4 comments:

  1. Pas seakan akan berada dalam kandang babi. Sementara nak tercabut nyawa

    ReplyDelete
  2. biar BETUL PAS rasa LOYA.....hahaha

    lupa kot Timb Presiden PAS kesayangan warga PAS lebih SUKA MAKAN BABI dr AYAM yg HALAL jika makan dgn org2 UMNO??

    lepas ni jika ada apa2 majlis yg melibatkan UMNO, cubalah bg DAGING BABI pd Timb Pres PAS jika dijemput hadir.....tp UMNO takkan buat mcm tu....sbb UMNO mengamalkan politik Wasatiyyah n politik rasional....ye ke???...lu pk la sendiri

    ReplyDelete
  3. Kalau hang maksudkan dap, aku tak heran. Makanan kegemaran depa.

    ReplyDelete
  4. Pas dah silap langkah. Mereka jangka mereka hero pakatan. Rupanya hampehhh..akhirnya jadi pak turut, tak de maruah !

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...