Boikot Barangan DAP

Boikot Barangan DAP

Saturday 14 December 2013

TALKIN UNTUK UMNO !




Kubur...lambang akhir hidup kita. Kasih macam manapun kita pada seseorang, bila dia dah mati maka putuslah hubungan kita dengan dia. Sama juga , kasih macam manapun orang pada kita, bila kita mati, kita akan dimasukkan dalam kubur !

UMNOpun macam itu. Ampun maaflah. Presiden UMNO pun mengaku, UMNO tidak kebal. Golkar, Kongres, LDP semua dah berkubur. Yang masih kekal, UMNO.

Itupun aku rasa tak lama dah. UMNO dah tunjuk ' buang tebiatnya '.

Tanda paling nyata ialah bila UMNO yang jadi tunjang Kerajaan dah tak pedulikan rakyat. Hilang kuasa. Lemah. Korang bayangkan, kenaikan harga barangpun tak boleh kawal.

Itu tak pe lagi. Kita tuduh Cina DAP sabotaj. Naik harga barang.

Perkhidmatan ? Lektrik, tol ? Ini GLC..Kerajaan punya. Minyak ?

Rakyat bosan. Serius. Aku hari hari bergelumang dengan orang kampung. Dulu kalau aku test, " UMNO ni karutlah ! "..siap aku kena balun. Sekarang orang kampung yang cakap .." Apa ni. Harga getah tak naik naik. Harga barang naik tak henti henti".

Orang mula tanya, tak kan kerajaan tak boleh buat apa kot ?

Benda kedua yang aku tengok ialah kecenderungan pemimpin untuk bermain dengan isu. Cari isu, korek isu. Sekarang ni tengah serang Mat Sabu. Buat pendedahan. Ada faedah ke? Tak de lah.

Apa yang UMNO tak dedah tentang Anwar Ibrahim. Siap dengan video lagi. Tapi kalahkah Anwar dan PKR ? Tak juga. Tak cukup dengan UMNO tarik pulak NGO.

Maka surat khabarpun bagi ruang. Popularlah tokoh tokoh NGO nih . Naik ke undi UMNO ? Tak.

Undi UMNO akan naik jika UMNO selam hati nurani rakyat. Fahami mereka. Rakyat susah sekarang. Pendapatan tak dapat tampung perbelanjaan. Kerajaan UMNO kena tengok benda ni.

Bagi 500 RM setahun, kalau sehari hanya 1.50 RM jer. Jangan megah sangat bagi orang kampung banyak itu. Orang kampung kecik hati. Bagi tokeh macam macam bisnes, bagi orang kampung dua tiga kupang.

UMNO kena daftar pengundi baru. PRU 14 ni pengundi mudanya 50%. Kalau UMNO tak berubah, pengundi saluran 1 dan 2 pasti merosot. Pengundi saluran 4 dan 5 pulak didaftarkan oleh DAP dan PKR.

Aku tengok bersorak bukan main kuat dalam PAU. Setakat sorak kita tak kan menang pilihanraya. Aku malas nak tulis lagi benda benda macam gini, tapi aku takut nak hadir majlis Talkin untuk UMNO selepas PRU 14 !


Sebenarnya aku tak sanggup tengok UMNO ditalkinkan...

2 comments:

  1. UMNO tidak insaf. Tidak belajar. Takbur.

    ReplyDelete
  2. PRU 14 Umno akan bungkus di sebabkan consultant2 Najib

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...