Boikot Barangan DAP

Boikot Barangan DAP

Friday 31 January 2014

BEGITU KETUA PEMUDA...PATUTLAH !


Aku sebenarnya tidak begitu mengenali Suhaizan Kayat, Ketua Pemuda PAS yang baru. Cuma selepas menang Ketua Pemuda, aku dengar Suhaizan gagal menyatukan Pemuda PAS sehingga beliau bermasalah nak menyusun Exco Pemuda.


Malam tadi aku berkesempatan menonton Rancangan Dialog, TV 1 yang menampilkan Suhaizan sebagai ahli panel bersama Arman Azhar, bekas Wira Perkasa dan Dato' Rais Hussin ,penganalisis politik.

Isunya ialah PRK Kajang dengan perantara Syed Munawar.

He..he..boleh dikatakan Suhaizan kena ' rebuslah '. Banyak kenyataan beliau menampakkan ' kekeliruannya'. Suhaizan amat lemah menjawab persoalan yang ditimbulkan dan kesannya dia telah membocorkan banyak maklumat yang kalau orang lain tak cakaplah.

1. Lim Guan Eng tahu perancangan Anwar Ibrahim ( awalnya ) Bila Dato' Rais kata Guan Eng berbohong kepada rakyat kerana mengatakan tidak tahu dalam sidang media, tiba tiba Suhaizan kata " Sebenarnya telah ada perbincangan, tapi yang dipanggil berbincang hanya pemimpin utama setiap parti ". Maksudnya Lim Guan Eng bukan pemimpin utama DAP.

2.  ( Awalnya ) Suhaizan mengatakan bahawa Pemuda PAS hanya bersetuju Anwar menjadi calon PRK Kajang bukan Menteri Besar . Tetapi kemudiannya beliau menyatakan jika Majlis Tertinggi Pakatan bersetuju, maka Pemuda juga akan bersetuju.

3.  Suhaizan awalnya menyatakan Tan Seri Khalid tidak sesuai menjadi Menteri Besar, tak cukup kelayakan tetapi akhirnya bertukar kepada perlukan bantuan.

Banyak lagilah perkara yang menyebabkan aku buat kesimpulan bahawa Suhaizan ini memang amat lemah dan kurang upaya. Goyang dan tidak jelas. Sepanjang sesi Dato' Rais banyak kali membuktikan Anwar adalah seorang penipu dan Suhaizan sedikitpun tidak membantah. Maknanya Pemuda PAS bersetuju dan redha orang tidak bermoral menjadi Menteri Besar di negeri Selangor.

Selepas habis program Dialog ini, aku dapat buat rumusan. Patutlah PAS dengan mudah ditawan dan ditakluk oleh Anwar. Mereka sebenarnya miskin pimpinan berwibawa. Suhaizan adalah salah satu buktinya !


                                                                     Dato' Rais



3 comments:

  1. Saya berpandangan PAS memang tiada pemimpin berwibawa. Mereka hanya menjadi Pak Turut !

    ReplyDelete
  2. Suhaizan adalah kumpulan Anwarinas dalam Pas. Setengah matilah dia akan sokong Anwar

    ReplyDelete
  3. anti-syiahGaban19 March 2014 at 19:56

    Parti hamPAS adalah sekadar KELDAI tunggangan kepada DAPpigs dan P'Gay'R. Sebagai KELDAi tunggangan, DAPpigs dan P'Gay'R boleh dan telahpun buat apa-apa saja yang depa nak keatas parti hamPAS ni. Depa dah tunggang, kerabat, liwat, lacur, threesome, foursome dan lain-lain lagi. MAlang sekali pemimpin parti hamPAS ini membiarkan saja perkara yang mengaibkan ini terus berlaku pada parti hamPAS depa tu disebabkan oleh dendam kesumat Pok Nik 'u-turn' Ajis terhadap UMNO yang jelas tersimpang dari sikap manusia yang digelar 'ulama' oleh macai-macai parti hamPAS tersebut. Perangai Pok Nik dan barisan kepimpinan yang ada sekarang ini dalam hamPAS sebilangan besaqnya lebih menjurus kepada 'ULAQmak' dari 'ulama'.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...