Boikot Barangan DAP

Boikot Barangan DAP

Tuesday 30 September 2014

PAS AHLI NERAKA ?

SHAH ALAM 1 Okt - Menteri Besar Selangor Mohamed Azmin Ali berkata beliau akan mengadakan perbincangan bersama pemimpin tertinggi Pakatan Rakyat (PR) berhubung desakan sebuah badan bukan kerajaan (NGO) yang mahu PAS keluar daripada gabungan pembangkang itu.
    
Mohamed Azmin, yang juga Timbalan Presiden PKR, berkata perkara itu merupakan masalah dalaman parti dan berharap ia dapat diselesaikan segera.
 
"Itu kita akan bincang dalam PR, tanggungjawab saya kini adalah untuk perkukuhkan PR," katanya kepada pemberita di sini, semalam.
    
Terdahulu, sebuah NGO yang menggelarkan diri mereka sebagai Lensa Anak Muda Malaysia (Lensa) hari ini menyerahkan memorandum kepada PAS bagi mendesak parti itu keluar daripada pakatan pembangkang dengan mendakwa pemimpin PAS telah menimbulkan ketegangan dalam PR.
    
Memorandum itu diserahkan kepada wakil PAS di ibu pejabat parti itu di Kuala Lumpur kira-kira 10.45 pagi ini.

Itulah beritanya. Aku rasa sampai ke peringkat ini maknanya PAS berada pada tahap paling rendah, paling hina. PKR dan DAP akan memberi nyawa kepada PAS dalam Pakatan.
Aku yakin PKR dan DAP akan letakkan pelbagai syarat untuk PAS patuhi jika ingin terus bersama Pakatan. Maka PAS akan patuh walau terpaksa menjual apa yang selama ini kononnya perjuangkan.
PAS kehilangan maruah. PAS dah jadi parti yang dayus walaupun mereka akan menafikannya. Jika benar dayus akan menghalang seseorang daripada memasuki syurga Allah, maka secara pukal ahli dan pemimpin PAS yang bersubahat akan ternafi peluang untuk masuk syurga, nau'zubillah !

Pas liabiliti Pakatan?
   

1 comment:

  1. Tak de harapan dah Pakatan ni. Segalanya dah punah.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...