Boikot Barangan DAP

Boikot Barangan DAP

Wednesday 24 September 2014

INI SEBAB ORANG TAK HORMAT MELAYU...

Baca ni sat...di sini..

Isunya ialah kita tak mahu Akta Hasutan 1948 dihapuskan bahkan tak mahu digantikan pun. Tapi aku tak fikir kita harus lari fokus. Perjuangannya ialah membantu Kerajaan UMNO ini membuat keputusan yang tepat sesuai dengan kehendak rakyat.

Rakyat umumnya tidak mahu ISA dan Akta Hasutan dihapuskan. Tapi kita tidak pulak boleh memaksa orang berfikir macam kita. Tak mungkin.

Lebih dahsyat lagi apabila kita membuat kaitan kaitan yang langsung tiada faedah bahkan memalukan kita balik. Seolah olah kita berdengki pulak dengan kejayaan yang orang lain capai.

Aku sangat jelas. Perlembagaan mesti dipertahankan. Alat untuk mempertahankan perlembagaan antaranya ialah Akta Akta Pencegahan yang kita ada. Alat ini sangat berkesan dan kita rasa selamat dengannya.

Orang Melayu jangan berlaga kerana benda benda macam ini. Orang Melayu mesti rasional. Orang Melayu yang tidak rasional tidak akan dihormati...

5 comments:

  1. Betul bro. Aku tengok pun orang banyak main peribadi. Isu pokok hilang begitu saja

    ReplyDelete
  2. Merepek ! Akta Hasutan nak ditukar oleh Kerajaan Najib. Budak ni hujung kuku jer

    ReplyDelete
  3. Majlis Peguam ni bukan ramai manapun. Tak usah kelam kabut, kita dok buruk burukkan orang buat apa?

    ReplyDelete
  4. Othman Desa, Setpol Pak Lah adalah satu satunya umno dalam keluarga dia. Bapak dia kepala PAS di Kepala Batas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu lama punya cerita. Abang Saifuddin Nasution SA PKR iaitu Sahlan Ismail adalah Setpol PM Najib. Sekarang beliau adalah Pengarah Strategi di Pejabat PM. Depa nak suruh PM letak jawatan ?

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...