Boikot Barangan DAP

Boikot Barangan DAP

Thursday 22 May 2014

MH370 - ANWAR KEKALKAN REPUTASI !


Sebenarnya satu dunia tahu siapa Anwar Ibrahim. Penipu tahap luarbiasa

Bahkan ianya jadi percakapan umum dalam negara. Bukan lawan sahaja, kawan kawannya percaya Anwar penipu besar . 
Maka mana mana stesen televisyen yang memanggil Anwar untuk diwawancara sebenarnya mempunyai nilai setara Anwar. Antaranya CNN yang menjadi bahan sindiran lawak Presiden Obama.
Terkini Australian Broadcasting Corporation ( ABC ) membuka gelanggang untuk Anwar Ibrahim menonjolkan dirinya sebagai penipu No 1 Malaysia.
Di sinilah MH370 menyerlahkan Anwar di pihak pembangkang dengan DS Hishamuddin yang mewakili Kerajaan UMNO/BN atas kedudukannya sebagai Pemangku Menteri Pengangkutan.

Hishamuddin selalu menyatakan ' saya melihat di dalam mata kaum keluarga penumpang dan krew MH370. Ada harapan yang tinggi yang menyebabkan saya berasa kuat untuk terus bersama sama pasukan saya melakukan apa sahaja untuk memenuhi harapan mereka '.

Anwar pula melihat inilah peluangnya untuk membuktikan kepada dunia betapa lemahnya kerajaan UMNO/BN yang selama ini ditentangnya.
Lihat kenyataan balas Kerajaan Malaysia terhadap dakwaan Anwar seperti yang tersiar dalam wawancara tersebut,

" Dakwaan Anwar bahawa senarai kargo dipadam atau disembunyikan adalah palsu.
Ketua Pembangkang itu secara berulang kali cuba memburukkan negara sendiri kepada media antarabangsa. Antaranya termasuk membayangkan pegawai Malaysia bersubahat dengan pengganas antarabangsa".

Tapi bukan semua perancangan kita dapat kita lakukan. Wawancara Anwar dengan ABC berakhir dengan pengakuan Anwar, apa sahaja yang didakwa dan dikatakannya tidak dapat disahkan sama sekali .

Maknanya sepanjang tempoh wawancara itu Anwar bercakap benda benda yang tiada keesahannya. Kah ! Kah ! Kah !

Dengan Hishamuddin wartawan ABC gagal nak perangkap sebab awal awal Hishamuddin dah blok. " Kalau nak tabur tohmahan, kena tabur ke seluruh dunia sebab 26 negara terlibat dalam usaha mencari dan menyelamat MH 370 termasuk Auestralia dan USA".
Sesiapapun boleh menilai cara Hishamuddin mengikut apa yang ada dalam kepala masing masing tetapi sekurang kurang Hishamuddin tidak menyatakan sesuatu yang bersifat spekulatif seperti yang Anwar Ibrahim lakukan.


Akhirnya kita dengar apa kata Ayahanda Tun M...mudah jer kan.




17 comments:

  1. Terbaik !! Aku suka hang tutup dengan Tun M.

    ReplyDelete
  2. Kalau tak kerana Anwar, BABI DAP yak kan besar kepala !

    ReplyDelete
  3. hati Nuar Brahim. alang alang tak jadi PM biar hancur negara

    ReplyDelete
  4. Aku tgk la ni Hishamuddin dah smart. Tak mudah nak main dia. Dia dah meningkat dah.

    ReplyDelete
  5. MH370 tlh menonjolkan potensi Hishamuddin. Ini ketakutan Anwar. Dia rasa Najib takj ada pelapis

    ReplyDelete
  6. Peristiwa yg mencipta sejarah. Gabungan terbesar dunia dlm mendepani krisis

    ReplyDelete
  7. Balik pada sejarah, semua ini lah yg mencerminkan kerakusan beliau ketika duduk dalam mantan TPM. Akhirnya terkena batang hidung sendiri. Jerat tak akan lupa pd mangsanya.

    ReplyDelete
  8. Kesian Hishamuddin. Ramai yang dah marah dia sampai desak letak jawatan. Family mangsa pun dah ramai bising. Harap Hishamuddin berhati-hati bila keluarkan statement. Ramai yg nak jatuhkan dia ni.

    ReplyDelete
  9. Kelemahan kerjaan ialah bila berlaku tohmahan pembelaan tak solid. Nampaknya yg kedepan membela Tun M. Hishamuddin tentulah kena fokus kerja

    ReplyDelete
  10. Sangat bijak bila Datuk Seri Hishamuddin tidak menjawab soalan perangkap. Mereka hanya boleh kata beliau ' mengelak'. Tapi jika dijawab, pelbagai lagi tohmahan lain akan muncul.

    ReplyDelete
  11. Pengganas sebenar adalah Anwar... syabas DS Hisham atas kebijaksanaan yang ditonjolkan kepada mereka yang kurang bijak ni...

    ReplyDelete
  12. Hishamuddin dah bijak da sekarang ni..beliau pun dah faham permainan CNN ni. Saja nak perangkap kita dengan soalan2 dieorang

    ReplyDelete
  13. Anwar ni da makin teruk...Hisham, aku yakin dengan dia...dia mampu p jauh lagi

    ReplyDelete
  14. Anwar sampah masyarakat. Hishamuddin harapan kami

    ReplyDelete
  15. Kita perlukan pemimpin mcm Hishamuddin yang mana memahami & sentiasa meletakkan rakyat sebagai keutamaan dlm kepimpinan beliau

    ReplyDelete
  16. Anwar ni da teruk da ni... nak kata gila, X gila pun. Hati tu busuk sangat da..

    ReplyDelete
  17. Biasalah tu, kalau x de orang mcm Anwar ni, takda la cabaran untuk Hishamuddin & kerajaan Malaysia kan..kalau takda cabaran, kita tak tau la takat mana kemampuan Hisham & kerajaan sedia ada

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...