Boikot Barangan DAP

Boikot Barangan DAP

Saturday 10 January 2015

KES ANWAR IBRAHIM MELIWAT !

KUALA LUMPUR 10 Jan - Keputusan kes Liwat II melibatkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim bakal diketahui “tidak lama lagi”, kata Ketua Hakim Negara, Tun Ariffin Zakaria.

Beliau berkata demikian sewaktu ditanya sama ada kes itu akan turut mematuhi pekeliling kepada hakim yang menetapkan agar keputusan sesuatu kes ditentukan atau dibuat secara bertulis dalam masa tiga bulan.

Menjawab soalan itu, Ariffin berkata kes tersebut didengar dua bulan dahulu dan ia masih dalam jangka masa yang dibenarkan.

"(Ia masih) dalam tempoh yang dibenarkan. (Keputusan akan dibuat) dalam tempoh beberapa bulan akan datang," kata Ariffin.

Bernama sebelum ini memetik Ariffin sebagai berkata yang semua kes perlu diselesaikan dalam masa tiga bulan.

Ariffin menjelaskan, Mahkamah Persekutuan dan Mahkamah Rayuan mungkin akan mengambil masa sehingga enam bulan jika ia melibatkan kes yang rumit.


Ulasan

Mahkamah diamanahkan melaksanakan perbicaraan dan menegakkan keadilan.Bukan perkara mudah nak buat keputusan. Biarlah hakim hakim diberikan ruang secukupnya untuk membuat keputusan.

Setelah keputusan dibuat, kita terimalah dengan redha. Jangan pulak kita lupa, kita ni asbab. Allah yang menentukan segalanya.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...