Boikot Barangan DAP

Boikot Barangan DAP

Friday 28 November 2014

MAKNA UCAPAN PENGGULUNGAN, INI HARINYA...

Hari ini adalah terakhir Persidangan Agung UMNO 2014. Kita semua termasuk rakyat jelata khasnya pimpinan Pakatan akan menghalakan tumpuan masing masing ke PWTC. Sebahagian besarnya dah ada penilaian masing masing manakala tumpuan hari ini adalah sebagai pengesahan apa yang difikir sahaja.

Datuk Seri Najib telah membuka persidangan dengan memberikan semacam energi baru kepada UMNO melalui penegasan untuk mempertahankan Akta Hasutan 1948. Ini kehendak UMNO seluruhnya dan DS Najib telah penuhi kehendak tersebut.

Sayugia disedari, AKta Hasutan 1948 tidak merupakan penyambung hayat UMNO, bahkan ia boleh jadi ' madu beracun '. UMNO fikir tiada api dalam sekam dan leka .Bila tersedar, api sudah marak dan tak mampu dipadam. UMNO          ' WAJIB' bekerja untuk mendapatkan undi.

Cuma di sini UMNO ' berasa ' menang. Itu sahaja..

TS Muhyiddin adalah faktor ' MELAYU UMNO SEJATI ' Ringkas dan tidak pernah berubah. Aku tak fikir, TS Muhyiddin akan terjejas jika ada yang mahu menggugatnya.

Terpenting untuk mendengar Ucapan Penggulungan Naib Naib Presiden. Mereka umumnya akan ke mercu UMNO satu masa nanti.

DS Zahid Hamidi politikus tulen. Beliau pemidato dan pandai bermain dengan kata dan suaranya. Tahun inipun banyak kejutan beliau lakukan yang aku percaya akan beliau sebut dalam ucapan nanti. Judi, gangster dan banyak perkara lain berkaitan jawatannya.

DS Shafie Afdal amat rapat dengan orang kampung. Jawatannya dalam Kerajaan membolehkannya menjaga hubungan rapat dengan pimpinan JKKK yang jugak merupakan aktivis UMNO. Aku rasa DS Shafie tidak cenderung untuk naik lebih tinggi, aku rasalah.

Tahun lalu, DS Hishammuddin tidak hadir PAU atas faktor kesihatan. Beliau bagaimanapun telah cemerlang dalam melaksanakan tanggungjawabnya melakukan transformasi pemilihan parti yang menyaksikan beliau sendiri hampir tumbang.

DS Hishammuddin ( Maaflah ) tidak begitu ghairah dalam berpolitik walaupun beliau lahir dalam keluarga politikus tulen. Sebab itu beliau tidak ada jentera yang menjawab tohmahan dan persepsi liar yang begitu melaut sewaktu menjelang musim pemilihan yang lalu.

Bahasanya bukan kempen. Dia benar benar membawa dirinya ke mana mana pada bila bila masa. Tanyalah siapapun orang UMNO, semua akan kata DS Hishammuddin orang baik walaupun lahir ' elit' .

Aku jangka , sekali lagi aku mintak maaf, ucapan DS Hishammuddin petang ini ucapan biasa. Sedangkan beliau mencapai banyak kejayaan yang sangat cemerlang. MH 370, MH 17 ( Sebagai Kerajaan ) tansformasi pemilihan dan tahun ini transformasi perbahasan ( Sebagai pimpinan UMNO ).

Jika DS Hishammuddin mahu menjadikannya modal, ia kan jadi modal besar tapi keyakinan aku beliau akan hanya menceritakannya dan mengaitkannya dengan DS Najib sebagai ketua.

Kalau tanya aku, tanpa meremehkan orang lain, aku cenderung untuk DS Hishammuddin diberikan tempat lebih tinggi sekiranya ada kekosongan. Faktor kemenjadian kerjanya, faktor usianya dan sejarah peribadinya yang setakat ini tidak tercemar .

Apapun selepas ini keutamaan kita adalah parti. Aku setuju pandangan DS dalam RTM malam tadi.." Kita tidak bimbang siapa akan menjadi pemimpin parti, yang kita bimbang ialah bila kita jadi pemimpin parti kita kalah dan hilang kuasa ".

Ini pandangan aku, setulusnya.




5 comments:

  1. Saya tak suka retorik dan yang banyak berjanji. Ini budaya Anwar

    ReplyDelete
  2. Aku sokong yang buat kerja betoi. Kita blh nilai. Depa tak cakappun tak pa

    ReplyDelete
  3. Masa dah sampai. Pelapis mesti dipersiapkan. Jangan sampai ramai yang berebut. Parti jadi masalah

    ReplyDelete
  4. UMNO tahu ini masa kritikal. Pemimpin gigih yg kuat berkhidmat akan diangkat menjadi pemimpin tertinggi

    ReplyDelete
  5. Segalanya hanya bermakna jika segala ideĆ  dan perancangan dilaksanakan

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...