Boikot Barangan DAP

Boikot Barangan DAP

Saturday 24 October 2015

BODOHNYA...

KUALA LUMPUR 24 Okt - Tindakan memalukan Parlimen oleh pembangkang semalam amat memalukan dan perkara seumpama itu tidak seharusnya berlaku demi menjaga tatakerja sebagai ahli parlimen.

Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Salleh Said Keruak berkata, pembangkang bersikap kebudak-budakan dan tidak matang dengan mengangkat plakad 'Mana RM2.6 Bilion' sejurus selepas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak selesai membentangkan Bajet 2016.

“Mereka bukan sahaja tidak hormat kepada Perdana Menteri tetapi juga tidak menghormati badan agung Parlimen.

“Kami bukan sahaja perlu mematuhi etika berpakaian di Parlimen tetapi juga dari segi tatalaku. Parlimen tidak patut dijadikan sebagai sarkas,” tegas beliau

Sementara itu, mengulas mengenai isu kad top up yang diumumkan oleh Perdana Menteri semalam, Salleh berkata kementeriannya menerusi Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia akan mencari mekanisma terbaik dalam menangani isu tersebut.

“Oleh kerana pelaksanaan mekanisme baharu itu akan hanya bermula pada 1 Januari 2016, buat sementara waktu, sehingga 31 Disember 2015, kaedah sama bagi bayaran GST akan digunakan, iaitu GST sebanyak 6 peratus akan dicaj kepada pengguna,” ujarnya.

Semasa membentangkan bajet itu, Najib berkata pengguna Malaysia akan dibayar rebat bagi kad prabayar telefon bimbit yang bersamaan dengan amaun GST yang telah dibayar berkuat kuasa 1 Jan, 2016 hingga 31 Dis, 2016.


Ulasan

Seperti yang aku selalu nyatakan, mereka sekadar mahu tanamkan marah dan benci kepada Kerajaan khasnya Perdana Menteri. Mereka tahu 2.6 billion itu adalah wang derma kepada parti. Tiada kaitan langsung dengan Bajet Kerajaan.

Aku rasa dah sampai masa pemfitnah dilayan mengikut landas undang undang. Ini bukan lagi isu politik. Pasukan peguam Kerajaan harus lebih sensitif. Begitu jugak Peguam UMNO. Banyak sangat mengulas tak beri apa apa kebaikan kepada parti.


1 comment:

  1. SAYA SEKELUARGA INGIN MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH KEPADA AKI NAWE BERKAT BANTUANNNYA SEMUA HUTANG HUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARAN SAYA SUDAH BISA BUKA TOKO SENDIRI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN AKI YG TELAH MEMBERIKAN ANKA JITUNYA KEPADA SAYA DAN ALHAMDULILLAH ITU BENER2 TERBUKTI TEMBUS..BAGI ANDA YG INGIN SEPERTI SAYA DAN YANG SANGAT MEMERLUKAN ANGKA RITUAL 2D 3D 4D YANG DIJAMIN 100% TEMBUS SILAHKAN HUBUNGI AKI NAWE DI 085-218-379-259

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...