Boikot Barangan DAP

Boikot Barangan DAP

Monday 13 October 2014

INI PERKARA BESAR !

Kalau korang perasan, akhir akhir ini Menteri Pertahanan kerap mengeluarkan kenyataan berkaitan militan dan aktiviti keganasan dan pengganas.

Ada kawan bagitau aku, pemimpin pembangkang sinis dengan perkara ini dan mengatakan Hishammuddin hanya mahu menakut nakutkan rakyat yang kesan akhirnya rakyat akan terus bersama UMNO/BN.

Aku tak fikir ini isu politik popular atau politik kepartian. Ini isu keselamatan rakyat dan negara. Laporan media menyatakan setakat ini 22 orang rakyat kita ( termasuk 3 wanita ) telah pergi ke Syria. 23 orang berjaya dihalang daripada pergi dan ditahan sewaktu bersedia untuk menaiki kapal terbang.

Lebih aku bimbang apabila Bukit Aman mengesahkan ada pihak menghasut pelajar sekolah dan Institusi Pengajian tinggi untuk menyertai pergerakan militan ini.

Ini baru cerita rakyat kita yang nak join pengganas. Kita tak tau apa pulak perancangan macam macam kumpulan ini untuk menceroboh negara kita atas nama Islam.

Di luar sebarang kecenderungan politik, aku harap Kerajaan benar benar serius menangani ancaman ini. Belum kena kaum keluarga kita, kita rasa macam ' tak ada apa apa ', tapi dah ada ibu bapa menangis kerana anak gadis mereka lari menyertai militan.


Keyakinan aku tak pernah berubah, perang tidak akan membawa kebahagiaan.



5 comments:

  1. Buatlah sesuatu. Banyak orang terpedaya .

    ReplyDelete
  2. Saya bimbang gerakan militan ini adalah mainan Yahudi. Sebab yang mereka perangi ialah Kerajaan Islam . Mengapa mereka tidak ke Palestin ?

    ReplyDelete
  3. Datuk Hishammuddin berada di landasan yang betul. Tanggungjawab kerajaan mempertahankan negara. Pembangkang dia tak kisahpun apa yang berlaku sebenarnya. Matlamatnya undi

    ReplyDelete
  4. Aku sokong Hishammuddin. Serius, aku nampak kekuatan dia.

    ReplyDelete
  5. BABI YANG CAKAP BANYAK TU KENA TANGKAP, KURUNG. KALAU TIDAK DIA MEROSAKKAN TANAMAN.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...