Boikot Barangan DAP

Boikot Barangan DAP

Wednesday 14 January 2015

APEK SAYUR NYANYUK !

Kerana dia DAP dan kerajaan ini kerajaan UMNO. Buatlah apapun Cina ini akan cari jugak salah, silap. Kalau isytihar darurat, dia akan kata tak perlu. Bila tak isytihar, dia kata sepatutnya isytihar. Cadangan aku, anggap Cina ini hanya apek sayur yang dah nyanyuk.


GELANG PATAH 14 Jan - DAP menerusi Penasihat parti Lim Kit Siang masih mempertikaikan keputusan kerajaan tidak mengisytiharkan darurat sewaktu bencana banjir berlaku di negara, baru-baru ini.

Menurut Kit Siang, pengisytiharan darurat penting bagi memberikan kuasa kepada kerajaan untuk mengerahkan kesemua aset yang dimilki setiap agensi, terutamanya helikopter dan bot untuk masuk ke kawasan bencana.

“Kabinet harus mengkaji semula persoalan kenapa darurat tidak diisytihar ke atas bencana banjir terburuk dalam sejarah,”

“Perdana Menteri mesti memberi jaminan bahawa jika bencana seperti itu terjadi lagi, Kerajaan Persekutuan tidak akan gagal untuk mengisytiharkan darurat,” katanya yang dipetik Roketkini, hari ini.

Ujarnya, Perisytiharan darurat dalam keadaan bencana adalah penting katanya bagi memobilisasikan seluruh sumber-sumber negara, terutamanya angkatan tentera seramai 150,000 orang untuk memberikan bantuan pantas kepada mangsa

Beliau yang menganggap kerajaan Barisan Nasional (BN) sebagai gagal menguruskan hal berkaitan banjir ekoran masih berada dalam 'mood' cuti tahun baru.

“Jika bil Kerajaan Persekutuan sudah pun mencecah RM800 juta pada 5 Januari untuk menyediakan bekalan makanan, logistik dan kerja membersihkan rumah mangsa banjir, berapakah jumlah perbelanjaan kerajaan pada 14 Januari?" soalnya lagi.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...