Boikot Barangan DAP

Boikot Barangan DAP

Friday 16 January 2015

HABISLAH , LIM KIT SIANG SENDIRI DAH MAIN PERANAN !


Kalau kita perhatikan patern politik DAP, maka kita akan sedar bahawa Lim Kit Siang selaku diktator dalam DAP bukan selalu sangat buat kenyataan politik. Selalunya Lim Guan Eng atau pemimpin lain yang menyentuh pelbagai isu dalam negara.

Cuma akhir akhir ini aku nampak Lim Kit Siang dah berada di barisan depan Pakatan khasnya bilamana PAS dan PKR goyang dengan pelbagai isu dalaman.

Kit Siang percaya kalau dibiarkan, mungkin hasrat Pakatan nak merampas kuasa tak akan kesampaian. Tapi bila orang buat tindakan dalam keadaan terdesak, maka hasilnya jadi sampahlah. Aku bagi contoh yer..



Lagi...



Dan...




Aku rasa antara faktor yang menjadikan Lim Kit Siang gila babi teruk ni bila Kerajaan telah kelihatan berjaya menawan hati rakyat khasnya bila negara dilanda banjir baru baru ini. Orang kata apapun hakikatnya bila rakyat susah termasuk di negeri Pakatan, Kerajaan UMNO yang turun bertungkus lumus membantu.

Kit Siang harus segera memadamkan imej baik kerajaan ini. Rakyat harus dipaksa melupakan kebaikan kerajaan dan caranya ialah dengan menimbulkan cerita baru yang ' sensasi '.

Aku bagaimanapun percaya, rakyat terbanyak tak pedulipun. Rakyat nampak apa yang kerajaan buat, bahkan rakyat sedar sangat Pakatan tak berbuat apa apa selain komplen dan cari keburukan...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...