Boikot Barangan DAP

Boikot Barangan DAP

Wednesday 10 December 2014

DR ZAMBRY KADIR !

Ini cerita kalau nak menang PRU 14. Aku dapat cerita daripada Perak. Menteri Besar Perak ni satu masa pernah jadi sebutan. Kali pertama kerana berjaya mempertahankan DUN selepas 3 ADUN Pakatan nekad selepas 11 bulan Pakatan mentadbir Perak.

Ketika itu Perak bergelora dengan haba politik yang luar biasa. Bukan calang calang Pakatan Perak tapi MB Perak maintain.

Kali kedua apabila Perak kekal bersama UMNO/BN pada PRU 13 walaupun serangan terhadap Perak sebenarnya dari segenap penjuru. Aku turun jugak ke Perak, buat sedikit kajian.

Faktor utamanya MB dia, Dr Zambry Abdul Kadir yang pendekatannya sangat disenangi rakyat terbanyak...







Dapatan aku, di Perak makin diserang orang makin suka Zambry sebab apa yang Pakatan kata dengan apa yang orang tengok berbeza sangat. Humble dan senang didekati.

Aku dengar isterinya jugak sama. Langsung tak ada bertanjak, bergaya. Selesa orang nak bertegur sapa. Berlebih lebihpun tidak.

Aku tulis benda ni sebab yang pertamanya DUN Perak tengah bersidang. Kedua sebab aku percaya kalau pemimpin jalan betul, rakyat akan pilih. Mudah jer...


1 comment:

  1. Setuju sangat. Saya orang Perak, memang keperibadian Dr Zambry amat menawan hati rakyat.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...