Boikot Barangan DAP

Boikot Barangan DAP

Tuesday 1 April 2014

YANG DUDUK DALAM KANDANG DAP JANGAN BACA NIH !


Yang duduk dalam kandang DAP ni termasuklah DAP sendiri, PAS dan PKR. Apa yang aku tulis ni korang tak usah bacalah sebab hati korang dan kotor sangat. Tak boleh terima dah benda benda baik selain daripada yang DAP sumbat.

MH 370- Ranting yang baik..
Kalau nak kata MH370 tu pokok, ini antara ranting yang membahagiakan...

Kuala Lumpur 31 Mac - Di sebalik kutukan dan hentaman sesetengah pihak terhadap operasi pencarian MH370 sejak 8 Mac lalu, seorang kanak kanak berusia 15 tahun dari Paris tidak menghiraukan pandangan orang lain sebaliknya menghargai setiap usaha yang dilakukan oleh Malaysia.
Aku tak pasti apa agama anak muda bernama Victor Lopez tetapi yang aku pasti , menghargai orang lain amat dituntut dalam Islam. Usahlah korang bandingkan dengan PAS sebab belum tentu lagi mereka tahu apa yang Islam suruh atau larang.
Aku catatkan apa yang Victor tulis, Kepada Datuk Seri Hishamuddin Hussein. Saya berusia 15 tahun dan amat mengagumi Malaysia. Saya menulis surat ini untuk menyatakan kekaguman terhadap personaliti dan setiap tindakan yang anda ambil.
Saya akan sangat gembira jika menerima autograf pada satu kad kecil yang dikirimkan kepada anda. Saya amat berterima kasih.
Tengok pulak jawapan DS Hishamuddin kepada Victor..


Hishamuddin membalas, merangsang dan memberi motivasi kepada anak muda ini. Weeii ! Ini amat klasik. Ini sejarah yang akan jadi ingatan bukan sahaja antara Victor Lopez dan Hishamuddin tetapi sejarah dunia dan kemanusiaan. Ini cerita tentang ketulusan dan kebersihan jiwa. Ini cerita tentang seorang anak muda yang terdidik dan terpimpin. Ini yang aku tak bagi puak puak Pakatan baca, sebab mereka pulak didik anak muda dengan jiwa marah, jiwa benci. Kesannya anak anak muda ini benci diri mereka sendiri.
Seorang kawan aku semalam mengatakan " Aku tak dapat jumpa Hishamuddin. Tapi kalau aku jumpa, aku nak peluk dia. Aku nak dia tahu betapa kita sangat sangat hargai apa yang dia lakukan untuk negarabangsa ini ".
Inilah yang aku maksudkan ranting. Ranting DAP bersama PAS dan PKR aku nampak dah makin reput. Sekarang dah tumbuh banyak ranting baru, rimbun menghijau. Sebab itu DS Hishamuddin kata,
" Ingatan dan kata kata dari orang seperti anda memberi kekuatan kepada saya untuk terus mengetuai pencarian MH 370 .




13 comments:

  1. Adab sopan, budi bahasa bukan berasaskan agama. Saya dapati ada ramai pelajar bukan Islam di sekolah saya sangat bersopan santun. Malu jika mahu dibandingkan dengan pelajar Islam.

    ReplyDelete
  2. Sebahagian dari hidup kita rahsia Allah. Siapapun tak sangka peristuwa ini blh berlaku. Siapapun tak sangka Datuk Hishamuddin mempunyai kekuatan hebat dikagumi dunia

    ReplyDelete
  3. Yang duduk dalam kandang DAP tak sedar sebenarnya DAP ada diluar kandang!

    ReplyDelete
  4. Anak ini dididik dengan betul. Beruntung mak bapak dia.

    ReplyDelete
  5. Bagus Datuk Hisham balas surat Victor. Ia jadi ' berita ' di Peranchis. Orang memberi kita merasa, org berbudi kita berbahasa

    ReplyDelete
  6. Rakyat Malaysia khasnya orang Melayu lembut. Sebab itu senang diracun pemikiran mereka, pendidikan patutnya fokus kepada keupayaan menapis . Tak lah kerap sangat kena tipu

    ReplyDelete
  7. Pendidikan kitapun caca maraba

    ReplyDelete
  8. Clear sangat. DAP bos Pakatan. PAS dan PKR, perasan saja lebih. Tukang salak.

    ReplyDelete
  9. Yang paling bodo Pas. Dia bercakap di kampung macam dia Ketua tapi semua keputusan dibuat DAP

    ReplyDelete
  10. Umno lepas tangan. Mungkin Dap dan budak budak dia ranting mati tapi yg ni selalu mencucuk mata..

    ReplyDelete
  11. Harap harap dunia tak tau anak muda kita banyak yang suka melalak menyokong Anwar tanpa tahu siapa Anwar sebenarnya.

    ReplyDelete
  12. Pembangkang di Malaysia. Ada dalam kandang, ada bawah tempurung

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...