Boikot Barangan DAP

Boikot Barangan DAP

Friday 14 March 2014

HARI INI ADA SOALAN DAN JAWAPAN YANG MEMBUATKAN AKU BERASA SAYU...





Seperti biasa hari ini Datuk Seri Hishamuddin b Hussein melayani soalan wartawan dalam sidang media yang panas dan tegang. Panas dan tegang kerana aku percaya kita semua mengharapkan jawapan yang tepat. 



Hakikatnya jika ada sesuatu yang benar benar tepat dan pasti, sudah tentu pesawat MH370 dapat kita kesan. Ini bukan lagi cerita Malaysia semata mata.



13 negara ikut sama bertungkus lumus mencari di hampir semua tempat yang mungkin. Lebih seratus jentera digerakkan termasuk yang paling canggih dan moden.

Siapa yang lebih hebat daripada USA ? USA jugak hakikatnya belum bertemu sebarang jawapan.



Aku tersentuh dengan jawapan Datuk Seri Hishamuddin Hussein sewaktu menjawab satu soalan, "apakah selepas 7 hari Datuk Seri masih berharap?"



Jawapannya yang amat meyakinkan, " Selagi rakyat memberikan sokongan, kita tidak akan menoleh ke belakang sebaliknya akan terus berusaha mencari dan menyelamat.

Saya sebenarnya terharu bukan sahaja dengan sokongan rakyat tetapi sokongan negara negara lain yang merupakan sejarah dunia ".



Aku yakin, kalau kita yang tiada kaitan langsung dengan penumpang dan krew berasa lega dengan jaminan kerajaan itu, bayangkan betapa gembiranya kaum keluarga yang sedang menunggu.



Begitu juga semangat yang ditunjukkan oleh Ketua Pengarah DCA, Datuk Azharuddin Abdul Rahman dan Ketua Pegawai Eksekutif MAS Datuk Jauhari Yahya. Nampak letih tapi gigih dan sabar.



Sebagai rakyat, mari kita terus berdoa mudah mudahan akhirnya Allah berikan petunjuk dan petanda sehingga usaha menyelamat dapat dilakukan. Kita doakan juga agar seluruh jentera kita diberikan kekuatan untuk menguraikan kekusutan ini.




13 comments:

  1. Saya menonton sidang media ini. Memang rasa sebak, sayu, simpati..moga Allah berikan pertolongan.

    ReplyDelete
  2. Touchinglah. Sungguh. Rasa benci kat pembangkang yang tak habis habis cari salah. Celaka puak pembangkang Malaysia ni.

    ReplyDelete
  3. Rasanya masa semakin hampir. Seperti kata DS Hishamuddin, kita akan terus berusaha. Kepada DS Hishamuddin, saya terus terang, saya kagum dengan cara dan sikap dalam menghadapi masalah ini.

    ReplyDelete
  4. Tabekk kepada semua yang terlibat. Allah rahmati korang. Kesian tengok korang susah payah. Sabar, budi baik mesti Allah balas. Hishamuddin, jangan peduli kritikan orang. Kami di akar umbi sedang memerhati dan yakin dengan saudara.

    Pemuda UMNO zaman Hisham.

    ReplyDelete
  5. Org yang kenal Hisham lama tahu potensinya. Cuma kita harap Hisham dapat sokongan solid rakyat. Dulu jika Pemuda solid, Hisham macam dapat tenaga luar biasa. Dia masih macam dulu aku rasa.

    ReplyDelete
  6. Yang menyakitkan hatu tu sibomoh kelapa bubu tak senonoh yang buat hal gaduh2 nak tampar orang, nak saman orang, nak bawa pesilat serang KJ. Sialan bomoh kasi melayu malu. Pukimak ko.

    ReplyDelete
  7. Kalau aku boleh aku nak jumpa Datuk Hisham. Aku nak nyatakan penghargaan dan bangga aku sebab gigih dia. Wajahnya tak lunturpun walaupun kita tau susahnya dia. Ini bukan soal peribadi. Ini nama negara. Aku yakin dunia mengiktiraf kita, pembangkang yang kelam kelibut cuba nak burukkan

    ReplyDelete
  8. Untuk pengetahuan, Amerika buat analisis berdasarkan radar Malaysia. Jadi jangan anggap Malaysia lekeh sangat. Radar Amerika tak dapat kesan apa apa pun

    ReplyDelete
  9. Maaf. Aku syak Anwar terlibat. Siasat juga dia

    ReplyDelete
  10. Bila menghadapi krisis, elakkan sangkaan buruk. Satukan hati dan usaha. Insyaallah Allah berikan pertolongan. Pegang kenyataan DS Hishamuddin, slagi rakyat bersatu menyokong selagi itu kerajaan akan berusaha keras

    ReplyDelete
  11. Anon 9.38... mungkin kot... anwar + yahudi bagaikan aur dng tebing

    ReplyDelete
  12. Jika benar pilot khoanat siasat nuar brahim. Jahatlah dia ni

    ReplyDelete
  13. Aku rasa orng yg buat ni dh silap startegi atau mungkin nk test sistem radar di negara asean sebelum buat projek seterusnya............apa jugak yg terbang lepas2 ni pasti x kan lepas dr radar lagi......kenapa negara tu kata sekejap pegi sebelah andaman lepas tu pulak radar kat aussie detect la........cuba pikir apa permainan illuminati ni????atau mungkin diaorng dh salah gempak dh x sangka malaysia mampu mendapat pertolongan dr pelbagai negara....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...