Boikot Barangan DAP

Boikot Barangan DAP

Monday 31 August 2015

TMI FITNAH TPM

Sehari selepas himpunan Bersih 4 berlangsung, Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi merayu pertolongan pemberita agar mengembalikan sokongan pengundi Cina dan India kepada Barisan Nasional (BN).
Bercakap sewaktu merasmikan mesyuarat perwakilan Umno Bahagian Puchong, Zahid berkata beliau yakin pengundi komuniti itu tidak menyisihkan BN secara mutlak kerana media yang diikuti kaum India dan Cina masih memberikan liputan kepada majlis Umno dan gabungan pemerintah itu.
"Sekarang ni mereka tak yakin dengan kita. Mereka bukannya benci sangat dengan kita.
"Cuba tanya pemberita, (mereka) tak benci kita pun. Kalau benci mereka tak akan datang sini pun, betul tak?" kata Zahid.
Beliau kemudian memalingkan badannya ke arah kumpulan pemberita yang bertugas dan menyampaikan pesanan berikut:"Tolong ubah minda orang Cina dan India supaya mengundi BN dalam pilihan raya umum akan datang. Tolong tulis itu," katanya.
Himpunan Bersih 4 yang berlangsung selama 34 jam pada 29 dan 30 Ogos berjaya mengumpulkan puluhan ribu peserta yang berkampung semalaman di kawasan sekitar Dataran Merdeka.
Penganjur mendakwa berjaya mengumpul 500,000 orang sepanjang perhimpunan selama 34 jam itu. – 31 Ogos, 2015.

Ulasan

Aku baca artikel ini dalam TMI portal DAP dan Pakatan. Aku harap berita ini palsu sebab aku percaya mana mana pemimpin UMNO tidak akan lagi merayu kepada pengundi Cina.

Selepas PRU 12& 13 aku nampak pengundi Cina sangat konsisten. Semalam Bersih4 jadi bukti. Cina mahukan kuasa bersama DAP.

UMNO kena pulun jaga pengundi Melayu, India dan Bumiputera lain. Merayu pengundi Cina amat memalukan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...